Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
thewizkid skrev: lör 05 feb 2022, 19:18 Bra input!

Hur är priserna hos Volvo själva? Fördelar förstås med Volvo Selekt. Jag är inne och tittar på Volvocarretail och en T5 med bra utrustning går på 550 tkr +. Finns det verkligen ingen prutmån? Nej enligt försäljare. Men jag tycker det måste finnas, absolut minimum är väl att inkludera vinterdäck? Vad är era upplevelser?
Marginalerna på begagnade bilar är oftast inte jätte stora. Så begagnat är svårt att pruta på. Lättare att pruta 10% på nybil än begagnad.

I din situation där du ändå har råd att köpa bil för 500’ kanske det skulle vara ekonomiskt försvarbart med en xc90 T8 via CBV? Bränsleekonomi och lägre skatt kan göra så att du räknar hem mellanskillnaden.
av Lockis
thewizkid skrev: mån 07 feb 2022, 16:06 T8 i all ära men jag har en budget och jag köper gärna en bil med så få mil som möjligt. Gärna under 4000. Med den utrustning jag fastnat för så innebär det främst T5.
CBV är ju en helt ny bil med Volvos leasing erbjudande. Så du slipper lägga kontant insats eller hela bilens pris i kontanter. Dem pengarna gör sig bättre någon annanstans 😁
Men! Jag förstår dig… dock är begagnade bilar jäkla dyra idag. Min förra v90 verkar säljas för mer än vad den kostade som nybil baserat på marknadspriserna idag. Så om du inte hittar en bil med den utrustning du vill ha under 500’ är det nog tyvärr det du får räkna med i dagens klimat.
Pilot Assist - finns det olika?

XC90 2016 T8, min fungerar bara upp til 40km/h, ve[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]