- mån 20 sep 2021, 09:39
#1464740
Om man som ägare/förare bara kör med sin Volvo och bilen är servad enligt Volvos rekommendation inkl. kamremsbyte när så skall ske kan man väl som ägare/förare svårligen orsaka ett kamremshaveri. Om säljaren skall bevisa ägaren/föraren orsakat kamremshaveri lär den säljaren verkligen ha oddsen emot sig tycker jag. En kamrem kan i och för sig smälla av när om helst men mer sannolikt om kamremmen inte var riktigt helt OK från början, när bilen köptes. I normala fall skall ju en kamrem hålla tills nästa byte enligt Volvos bytesintervall, det är ju liksom det som är vitsen med att byta enligt Volvos intervall, så man med liten mycket liten sannolikhet skall åka på ett kamremshaveri.
Konsumentköplagen ger ju bra skydd när man köper nåt som konsument så det är bara stå på sig och nyttja den rätt man har, sen får säljaren tycke vad hen vill.
/Bo
Konsumentköplagen ger ju bra skydd när man köper nåt som konsument så det är bara stå på sig och nyttja den rätt man har, sen får säljaren tycke vad hen vill.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.