Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
+ Harmon / Kardon mellan version har subwoofer, front högtalare och ett mycket bra ljud - tillval som är ett måste.
Edit: byte ut samtliga små element till BW som nu ger ett klarare ljud. Nästa steg blir att växla till en BW förstärkare, då byter jag också ut bas o subwoofern till BW
Bilagor
IMG_2729.jpg
IMG_2729.jpg (63.71 KiB) Visad 363 gånger
IMG_2713.jpg
IMG_2713.jpg (46.39 KiB) Visad 363 gånger
Senast redigerad av 3 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av bem
bem skrev: Undrar var dimljusen är på V90 2022:a? (foto på min T6 Recharge Inscription)

/Bo
”RobbanH” skrev:
Tyvärr , du har inga dimljus fram även om du har knapp för dem på vänster rattspak.
Jag har ljuspaketet med dynamiska LED strålkastare i min V90 T6 Recharge.
I ljuspaketet både ingår och inte ingår dimljus. För Recharge laddhybrid ingår det inte, vet inte varför.
/Bo
Så här skriver Volvo om ljuspaketet 2022:
Våra mest avancerade LED-strålkastare optimerar din sikt utan att blända andra genom att ständigt anpassa ljusmönstret. Du kan låta helljuset vara påslaget hela tiden – när du möter eller närmar dig en annan bil anpassar strålkastarna precis så mycket av ljuskäglan som behövs för att inte den andra föraren ska bländas. För att ytterligare förbättra din sikt i kurvorna vrider sig dessa strålkastare också när du svänger för att belysa vägen framför dig.
Denna funktion inkluderar även dimljus* för bättre sikt i dimma eller kraftig nederbörd. De kan också underlätta manövrer i låg hastighet genom att belysa området nära bilen i styrriktningen.
*Ingår för alla modellvarianter utom Recharge laddhybrider.
_________
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
- Fortfarande i mina ögon för högt ställd framvagn, på vissa exemplar som denna. Trodde det fått ordning på detta iom flertalet nya V90s har rätt stuk. Kan vara en fwd åkomma iom dessa är draghjulen
Edit: försökte få åf att åtgärda felstuk men det var innanför marginal på diff 20mm, jag hade 19mm (om jag minns rätt) löste det själv med en sänksats på 20mm som jag köpte här. I efterhand skulle jag vilja sänkt med en 25mm sats.
Bilagor
IMG_2703.jpg
IMG_2703.jpg (44.55 KiB) Visad 336 gånger
IMG_2703.jpg
IMG_2703.jpg (76.73 KiB) Visad 336 gånger
Senast redigerad av 6 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av bem
HitTheRoadJack skrev: tis 03 aug 2021, 18:40
bem skrev:
HitTheRoadJack skrev: tis 03 aug 2021, 15:15 - Dimljusen fram är tråkigare
Undrar var dimljusen är på V90 2022:a? (foto på min T6 Recharge Inscription)

/Bo
Har hört kylaren till batteriet sitter där
Ja det tänker jag. Undrar jag om vi med laddhybrid bör hålla oss från vägarna när det är dimma ute eftersom vi inte har dimljus ens med ljuspaketet med dynamiskt LED strålkastare där i normala fall dimljus ingår men inte på laddhybrid, Recharge. Fattar inte hur Volvo tänkt här. Jag har nog inte haft en bil utan dimljus på minst 25 år.
/Bo
Användarvisningsbild
av bem
HitTheRoadJack skrev: tis 03 aug 2021, 18:09 - Fortfarande samma dåliga passningar som från början.
Konstigt det fortfarande är passformsproblem. På en premiumbil borde det inte förekomma, vad är annars premium om såna basic saker inte ”stämmer”…? Nä nu får jag kolla passformen på min V90 T6 Recharge Inscription 2022:a om det finns några uppenbara passformsproblem på den. Hoppas inte.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]