Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Affären är klar och jag köpte en V90 CC 2018 Volvo Selekt på distans från Bildeve i Helsingborg. Själv bor jag i Stockholm. Här är några take-aways från min process:
* Jag är än så länge jättenöjd med bilen! Precis så som vi vill ha den undantaget CD-spelare (vilket min hustru gärna vill ha)
* Ilduce77 provkörde bilen åt mig - det är jag mycket tacksam för!
* Det saknades CD-spelare vid leverans. Jag gjorde en ordentlig mottagningskontroll och fick skriftligt på att CD-spelaren saknades innan jag tog emot bilen. Bildeve har muntligt sagt att de skall återbetala mig den kostnad som CD-spelaren skulle motsvara vid nyinstallation.
* Jobbigt att ha kontakt med säljaren bara per telefon/mail. Åtminstone min säljare var väldigt svår att nå.
* För att få till snabbare leverans mötte jag leverantören i Linköping.
* Det känns lite maktlöst att sitta på distans från återförsäljaren ifall det blir problem.

Mvh
Johan
Är det verkligen någon som använder CD idag ?På jobbet slutade vi köpa in datorer med CD för typ 4-5år sedan. Men kul att höra dina erfarenheter kring distansköp. Jag har inlett första delen i processen med köp på distans. Troligtvis affär under veckan.
Finns det någon härinne som har koll på vad det kostar att flytta en bil från Stockholm till Skåne ?
mortimer skrev: lör 01 aug 2020, 08:29 Är det verkligen någon som använder CD idag ?På jobbet slutade vi köpa in datorer med CD för typ 4-5år sedan. Men kul att höra dina erfarenheter kring distansköp. Jag har inlett första delen i processen med köp på distans. Troligtvis affär under veckan.
Finns det någon härinne som har koll på vad det kostar att flytta en bil från Stockholm till Skåne ?
Kolla med handlaren, ofta har de avtal som är förmånliga. I mitt fall (dalarna till skåne) kostade det 4000kr (fast pris hela Sverige), vilket var betydligt billigare än de priser jag fick privat.
@mortimer: Bildeve hade gratis leverans till "söder om Uppsala" så jag betalade inget för det. Leveransen fungerade utmärkt. Dock var de oförberedda på hur de skulle hantera situationen ifall något saknades vid leverans så det tog typ 45 min innan de kom fram till att leveranskillen kunde ge skriftligt på att CD-spelaren inte var med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]