Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volt
Plus att de även ändrar olika parametrar i växellådan, vilket jag inte tror bsr bland andra inte gör

Skickat från min Pixel 4 XL via Tapatalk

av Keiser
BSR anpassar ju mjukvaran efter motor/växellåda alternativ och lägger också in Momentbegränsningar för att skydda lådan, allt enligt hemsidan.

Borde ju vara ganska meningslöst att sitta och tro olika saker om respektive lösning utan att jämföra de två alternativen i praktiken. Det vi kan konstatera är att effekten ökar 10 hk i ena fallet och 59 hk i andra fallet (med viss felmarginal), det lär märkas både i upplevelse och accelerationstider. Sen bibehålls garantier för polestar vilket förstås är en fördel.
av AndS
"tro och tro", man kan ju göra sannolikhetsbedömningar utifrån tillgång till programkod och genomförda tester.
Sedan får var och en bedöma vem som har kompetens att utveckla den "bästa" programvaran :-D :-)
När jag höll på med tävlingsbilar så fanns det många filosofier😎
av Keiser
"Bästa" programvaran; är det toppfart/acceleration är det BSR, är det tillförlitlighet/garantier är det polestar. För övriga egenskaper bör man nog jämföra de olika alternativen mot varandra IRL, vidare disskussioner är tämligen meningslösa.

Fortfarande intressant att dela med sig erfarenheter så tråden i sig är väldigt givande.
av Hypoxia
Nu några veckor senare är jag fortfarande enormt imponerad över hur luftfjädringen ändrat beteende med Polestar, det är verkligen en helt annan bil. Jag skrev om det redan i ursprungsinlägget, men det är värt att nämna igen framförallt om man som jag hatar ”jänkargunget” som åtminstone jag förknippar med original Comfort-läge.

Fortfarande riktigt nöjd med hur motor och växellåda beter sig.

Även om det säkert skulle vara ännu roligare med ytterligare 60hk à la BSR, men jag killgissar fullständigt säkert på att BSR inte gör någonting alls åt luftfjädringen.

Gäller alltså en v70n från 2005 2[…]

Nä nu ger jag fan upp. Nån som vet vad […]

Sorry glömde avsluta tråden. Tack diese[…]

Det tar mycket längre tid än ”n&[…]