Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nystrom7
drive skrev:
Nystrom7 skrev:Märkligt, har dom bytt leverantör då tro? Mina sitter riktigt bra tycker jag.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
Det kan man fråga sig, ska kolla på helt nya V90 vid tillfälle. Är de ok de är det säkert så att de har haft fler än en leverantör och att de har en massa "defekta i lager". Den här typen av obefintlig kvalitetssäkring väntar man sig inte ens från Dacia

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Verkligen inte. Jag tycker du ska stå på dig det ska inte se ut så som på din. Jag kollade min rätt noga nu när jag bytte däck och den ligger tätt.

av beachman
drive skrev: lör 11 apr 2020, 10:06 Och bild på eländetIMG_20200411_100336.jpg

Ser ju riktigt illa ut, måste kolla på min när jag byter däck.

Det där bör ju även ge upphov till mer vägbuller i kupén också, alla som klagar över ljudnivån kanske också ska kolla om innerskärmarna sitter som de ska.
av AndS
Fundering, det är inte fästen/borrhål på bilen som hamnat fel? För inneskärmarna är väl förborrade?
av beachman
Återkoppling efter hjulskifte.

Jag har absolut inget glapp i innerskärmarna, så antingen är det fel på era innerskärmar, eller som @AndS beskriver fästen som sitter fel.

Ska dock tilläggas att jag har en CC som eventuellt har andra innerskärmar pga. skärmbreddarna
av drive
Var inne på Bilia här om dagen och kikade på en ny v90 och den hade också samma glapp. Säljaren undrade vad jag kollade på och när jag visade blev han ganska förvånad.

Har också noterat hur tunnt lackskikt bilen har. Det blir stenskottsmärken i en omfattning jag aldrig upplevt på tidigare bilar (däribland Volvo). Tiden får utvisa hur det ligger till med kvaliteten, men jämför jag med A6:an jag hade innan känns det inte som V90 är på samma nivå.

av Nystrom7
drive skrev:Var inne på Bilia här om dagen och kikade på en ny v90 och den hade också samma glapp. Säljaren undrade vad jag kollade på och när jag visade blev han ganska förvånad.

Har också noterat hur tunnt lackskikt bilen har. Det blir stenskottsmärken i en omfattning jag aldrig upplevt på tidigare bilar (däribland Volvo). Tiden får utvisa hur det ligger till med kvaliteten, men jämför jag med A6:an jag hade innan känns det inte som V90 är på samma nivå.

Märkligt att innerskärmarna sitter illa på så många?

Vart får du stenskott, fronten? Tyckte jag med hade lätt för att få stenskott i fronten men inte en prick på resten. Körde iaf på en hare och då lackade dom om hela fronten trots att det tog längst ner.
Det är snart ett år sen och jag har inte ett stenskott i bilen. Jag är iofs väldigt noggrann med den men fronten verkar stå emot stenskott bättre nu.

Min teori är att dom kanske lägger färgen tunt för att inte "täppa igen" sensorerna men det är bara en gissning.

av drive
Nystrom7 skrev:
drive skrev:Var inne på Bilia här om dagen och kikade på en ny v90 och den hade också samma glapp. Säljaren undrade vad jag kollade på och när jag visade blev han ganska förvånad.

Märkligt att innerskärmarna sitter illa på så många?

Vart får du stenskott, fronten? Tyckte jag med hade lätt för att få stenskott i fronten men inte en prick på resten. Körde iaf på en hare och då lackade dom om hela fronten trots att det tog längst ner.
Det är snart ett år sen och jag har inte ett stenskott i bilen. Jag är iofs väldigt noggrann med den men fronten verkar stå emot stenskott bättre nu.

Min teori är att dom kanske lägger färgen tunt för att inte "täppa igen" sensorerna men det är bara en gissning.

Det ät mest på huven, men även på a-stolparna och dörrsidorna. Har låtit montera stänkskydd, men vet inte om det hjälpt så mycket. Fronten är ändå rätt förskonade, konstigt nog. Stockholmstrafiken är ju omfattande så det klart att det kommer sten och vägsmuts farande emellanåt, men mängden stenskott som jag bättrat med lackpennan är rekordmånga jämfört med tidigare bilar, trots samma körsätt (försöker hålla avstånd mm)

Användarvisningsbild
av fjohan82
Xanthopteryx skrev: fre 15 maj 2020, 06:32 Öka avståndet till framförvarande så minskar antalet stenskott per automatik.
Det är ju j*vligt lätt...
Jag fick ett fett stenskott en vecka efter att jag hämtat ut bilen pga en som gick in för nära framför.
av Xanthopteryx
Ja, de idioterna är svåra att rå på tyvärr. Men man kommer långt annars med avstånd. Har självklart fått lite stenskott men för att resa på E18 stor del av sträckan varje dag (totalt 7,5 mil per dag) kring Stockholmsområdet så har det klarat sig bra tycker jag.
Och har såklart stänklappar för att hjälpa medtrafikanter och försöker ha minst 100 meter till bakomvarande innan jag går in.

Det tar mycket längre tid än ”n&[…]

Verktyg till upphängning. https://amzn.eu/[…]

Turbo problem V70

Fick du någon ordning på det? Eller ka[…]

Hej, vi börjar med att beställa en ny pa[…]