Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
@TommyP86, fortsätter lite sparsamt med semi-off topic här, men enda jag hört som tycker V90 är skräp är en bekant som är polis. Han är inte alls nöjd över bytet till V90CC från XC70. Bilen i sig funkar bra men det är utrymmet som är problematiskt (framförallt då han är drygt 2m och en bit över 100 pannor, så det kan man ju förstå) och såklart skuffen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
grillchips skrev:@TommyP86, fortsätter lite sparsamt med semi-off topic här, men enda jag hört som tycker V90 är skräp är en bekant som är polis. Han är inte alls nöjd över bytet till V90CC från XC70. Bilen i sig funkar bra men det är utrymmet som är problematiskt (framförallt då han är drygt 2m och en bit över 100 pannor, så det kan man ju förstå) och såklart skuffen.
Kör vidare på semi-ot.
Spännande faktiskt, en i familjen är polis. När de fick sina v90cc var det enligt uppgift EXTREMT mycket bättre bilar än xc70. Det var mindre plats och nån gnällde om att det var svårare att ta sej i och ur, men att det var ljusår bättre rent utryckningsmässigt. Och nog är jag beredd att hålla med. Allt är inte kylskåp och diskmaskiner.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]