Valde mellan en T8 och en T6'a...
Har resonerat som så att eftersom jag behåller bilen typ max 2 år, så kommer en hybrid att redan då vara mer eftertraktad på på begg-marknaden än både en "dyr och törstig" T6a för att inte tala om en "diesel-skam"-v90... Jag tror hybrider och elbilar is da shit om några år. Även begagnat. Den som lever får se.
Att jag dessutom kör i princip allt inom stan här hemma på el, och bara använder bensinmotorn på längre resor så mår samvetet liiiite bättre.
Men att räkna hem den, det gör man inte idag, man kör T8 för samvetets skull, eller för att det är fränt med en v90 som gör 0-100 på 5-isch sek orginal
Men som svar på trådskaparens fråga:>
Jag har ca 4,5 mil till jobbet. Motorväg 100 / 110. Då drar den ca 0,20-0.25 på den sträckan. (Faktiskt kört på 0,19 en gång)
Snååål kör man med ett tjog ägg under gaspedalen på 70/80-vägar kör man den på sommaren ca 42-43 km på el.
Snittar sen köpet i maj 0,67 på 1200 mil, och jag kör långt i jobbet. 40-50-mila stinter är inte ovanliga. Och även att man då får köra tillbaka o-laddat eftersom uttagen på hotellen är ockuperade av teslor

Det är klart lägre snitt än min förra 2017 Audi A6 Allroad som drog i sig 0,8-0,85 med min körstil.
Kan du ladda både hemma o på jobbet kommer den vara jättesnål.
Men du kan knappast räkna hem en T8 trots det.
V90 R-Design T8 -19 ┃991 C2 Cabriolet -12
Min sida på garaget.org