Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Men det stämmer bra, har reagerat över att på vissa parkeringar är V90 längre än parkeringsrutan. Och i praktiken blir den effekten större om du vill ha någon marginal. ;-)
av least
En V90 är 4936 mm.
En Audi A6 är 4939 mm.
En BMW 520 är 4942 mm.

Borde vara lika mycket utstick på en A6/520.

Och man ska köra in så långt att parkeringssensorn visar rött, annars är man inte ens framme.
Användarvisningsbild
av tebra64
Jeg har kjørt v90cc i to år nå, og vurderte v60cc pga utseende og parkeringsvennlighet..
Men etter prøvekjøring er v60 ute!!
Komfort er bedre i v90, kvalitetsfølelse (skinnkledt dash/dør/konsoll) og støy er punkter jeg legger merke til. Jeg tror lengre akselavstand og luftfjæring bak er noe av forklaringen for min del.
Forøvrig meget godt fornøyd med bilen, jeg har ikke opplevd problemer etter 48000km, den har kun vært inne til årlig service.
(360° cam er forøvrig meget nyttig v parkering).
:-)
av AndS
least skrev: mån 08 apr 2019, 14:37 Och man ska köra in så långt att parkeringssensorn visar rött, annars är man inte ens framme.
Ja om det finns något att känna av :-) Merparten av parkeringarna har nog inget att känna av emot såvida det inte finns någon bil parkerad. Har inte 360-kamera så jag vet hur den fungerar.
Bilen blir ju inte kortare av att andra bilar är lika långa, vilka då bör få samma problem att det fyller hela parkeringsrutan ;-)
av Vardelos
Är man van bakom ratten är V90CC inga problem där det är trångt, men är man lite osäker så är det ju en stor bil såklart.
Jag tycker V60CC är grymt snygg, men på tok för liten, men det är ju helt personligt vad man föredrar.

Är du ute efter komfort så är ju valet ganska självklart.
av AndS
Vardelos skrev: mån 08 apr 2019, 21:46 Är man van bakom ratten är V90CC inga problem där det är trångt, men är man lite osäker så är det ju en stor bil såklart.
Problemet jag tog upp är att den på längden fyller hela parkeringsrutan och även bredden gör att man inte kan nyttja alla lediga parkeringsrutor, dvs den får inte plats hur bra du än kan parkera. Är ju bra att kunna få upp dörren också ;-)
Det skiljer tillräckligt mycket mot tidigare V70II så att jag idag oftare tar en av de andra bilarna vid "stadsbesöken" då det alltid finns lediga rutor som passar.
av least
Jämfört med förra generationens S80, så lämnar faktiskt V90 mer plats i garaget, på bredden.
Rakare dörrsidor?

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]