Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

refbob skrev: lör 16 feb 2019, 22:01
kenjoh4 skrev: lör 16 feb 2019, 18:00 Är utseende viktigt väljer du 19tum. Sätter du komfort främst väljer du 18tum
Jag ser komfort som viktigt. Utseende är ju bara några sekunder när jag går i och ur bilen. Dålig komfort får man ju dras med länge. Jag har ju 18" på min XC70 sport idag. Och den är nog stum. Har du provat 18 respektive 19 på en V90 CC och märkt någon skillnad?
Lägga till aktivt chassi istället för andra hjul?
av AndS
refbob skrev: lör 16 feb 2019, 22:01 Jag har ju 18" på min XC70 sport idag. Och den är nog stum. Har du provat 18 respektive 19 på en V90 CC och märkt någon skillnad?
Du behöver inte ens provköra, V90CC har hårdare sättning till att börja med.
För varje dimension du ökar hjulstorlek så blir det mera lågprofil och oftast bredare däck.
På våra svenska vägar som slits av dubb med "rännor" i vägen och grov asfalt blir resultatet enbart sämre komfort.
Vägghållningsmässigt är du redan upp däckdimensioner så du kommer aldrig på våra vägar märka någon skillnad.
Så svaret är enkelt, vad vill du med ditt bilägande komfort eller utseende?
Sedan kan man lite krasst säga att du vänjer dig vid din bil då en nyare bil oftast är tystare än den äldre lite slitna man byter från och man vänjer sig ofta vid bilens ljudnivå om du bara kör din egen bil. ;-)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]