Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hypoxia
Bravo skrev: tis 15 maj 2018, 19:58 Denna sportnyckeln, är det också tillval ?
Inte vad jag vet. Du får med två vanliga nycklar med fjärrkontroll och en helt knapplös (1/6 så stor som de andra) som du även ska kunna knyta in i badbrallorna och simma med.
av calgot
V70_2005 skrev:Ja man blir helt handikappad utan HUD. Samma sak med keyless. Saker man inte visste att man måste ha.
Se till att inte skaffa polariserande solglasögon bara. Då försvinner nämligen alla spår av HUDen. Jag kör numera hellre utan solglasögon :)
av ericbreiter
Har en XC90 T6 R-Design med det mesta på (Polestar, maxade paket, ventilerat Nappaläder, luftfjädring). Fantastisk bil. Hög komfort, mjuk och tyst. Bra prestanda. Kom från en XC60 (sista MY innan nya kom med samma motor med PS) och jag är imponerad av hur XC90:n trimmar bort nästan en halv sekund på 0-100. 360-kameran är genial och tack vare den avsevärt förbättrade svängradien är XC90:n faktiskt enklare att manövrera, parkera och vända. Pekskärmen och menyn blir snabbt logiska och enkla att använda. De svarta pianolackade detaljerna är ett heltidsjobb att hålla rena utan att repa dem. Men överlag helnöjd.

Givaren sitter under/bakom remskivan till hjä[…]

Förfrågan urklipp ur VIDA

Hej, jag söker skisser där man ser delar[…]

20250816_143203.jpg Hittade 4st Njord fälga[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]