Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ersj
Tycker förbrukningen har gått upp mycket på dom som är uppdaterade till Euro 6d-TEMP. D3 aut 5,1 (tidigare 4,6) och D5 5,6 (tidigare ca 5,1?). Är det adblue som gör att förbrukningen går upp ca 0,5dl/mil. Med bonus malus blir det rätt saftig skatt. Visst i stora hela är det småpengar men ändå.
av Blackbird1100xx
ersj skrev:Tycker förbrukningen har gått upp mycket på dom som är uppdaterade till Euro 6d-TEMP. D3 aut 5,1 (tidigare 4,6) och D5 5,6 (tidigare ca 5,1?). Är det adblue som gör att förbrukningen går upp ca 0,5dl/mil. Med bonus malus blir det rätt saftig skatt. Visst i stora hela är det småpengar men ändå.
Jag tror att de beräknar på den nya körcykeln.
Du får ta en D4, den drar ju lite mindre Bild
Jag tror inte att är rätt i konfiguratorn. Det står att motordata är preliminär.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Maqqann
ersj skrev:Tycker förbrukningen har gått upp mycket på dom som är uppdaterade till Euro 6d-TEMP. D3 aut 5,1 (tidigare 4,6) och D5 5,6 (tidigare ca 5,1?). Är det adblue som gör att förbrukningen går upp ca 0,5dl/mil. Med bonus malus blir det rätt saftig skatt. Visst i stora hela är det småpengar men ändå.
Börjar närma sig verkliga siffror med nya körcykler kanske.

På platt landsväg med farthållare kanske man ligger på 0.51 men vid blandad körning brukar det ligga på 0.6 eller strax över. D4 awd man.

Tapatalking with Samsung S8
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]