Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wennberg77
Låter bra med en så pass låg förbrukning! Beställning lagd för en D3 business advanced med klimatpaket, teknikpaket, backkamera, Isofix fram och rullgardiner bak. Känns som en bra bil med det mesta jag vill ha. Det var snabb leverans typ 8 veckor men jag vill att den ska tillverkas från vecka 17 och framåt så att den utrustas ned adblue, vill ändå vara lite miljövänlig :D Tack igen för alla bra inlägg!
av wennberg77
Barn finns på 3 år och en på 1 månad så innan det blir dags för integrerad kudde för båda har jag bytt bil igen. Sen har jag förstått att man inte kan ha sätesvärme i baksätet om man väljer integrerade barnkuddar. Men i nästa bil så kan det nog bli aktuellt :)
Det där med klimat paket skippade jag denna gång. Hade det på gamla xc60. Nu kör jag med fjärrstarta bilen. Otroligt nog blir det varmt på 2 minuter, skojar inte. Upplever det går snabbare jämfört med min xc60 värmare. Lade pengarna på 4 zon
av Xanthopteryx
wennberg77 skrev:Låter bra med en så pass låg förbrukning! Beställning lagd för en D3 business advanced med klimatpaket, teknikpaket, backkamera, Isofix fram och rullgardiner bak. Känns som en bra bil med det mesta jag vill ha. Det var snabb leverans typ 8 veckor men jag vill att den ska tillverkas från vecka 17 och framåt så att den utrustas ned adblue, vill ändå vara lite miljövänlig :D Tack igen för alla bra inlägg!
Det låter nästan som en förbeställd bil via bilhandlaren.
Vi väntade nästan ett halvår :-p
av walles
Jag har haft både D3 V70 och D4 XC60 och har stört mig på knackandet i motorerna.
Köpte V90 T4 nu och är grymt imponerad över hur tyst motorn är och accelerationen över förväntan.
Provkörde T5 och T6 innan och dom är riktig härliga också men plånboken tillät inte...

Körde från sälen till stockholm på 0.66 l/mil med fru, två barn och takbox så den går köra snålt. Men lätt komma upp i litern också om man gasar mycket :)
Användarvisningsbild
av ersj
Jag har en V90 D3e aut och är väldigt nöjd med den. Hade jag köpt idag så hade jag kanske valt en T4 då jag inte kör så mycket men den fanns inte när jag beställde, hade fått vänta ytterliggare ett halvår då ungefär. Hade nog även kollat på V60 om jag skulle köpt idag. Men är ju helt otroligt att enda besinaren just nu är T6.

Jag har 18" på sommar och vinterdäck och har kört D3.an som snålanst på ungefär 0,5 men det senaste landar det offtast på ungeäfär 0,6 med mestadels landsväg men även en del stadskörning och några mil med släp. Sedan är ju D3.an skattebefriad i 5 år om den registreras innan bounus malus träder ikraft.

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]