Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av filippb
slappadabas skrev:
filippb skrev:
Xanthopteryx skrev: Android Auto är lätt att eftermontera. En mjukvaruuppgradering bara, men du får inte någon extra USB-port då.
Pris? Tja, fråga din verkstad. Eller din säljare och se om du kan deala till dig något.
Det stämmer tyvärr inte. Carplay kan installeras med en mjukvaruuppdatering men AA kräver den där extra USB-porten.

Fick en sån eftermonterad i tisdags på min V90 my17 nu när Volvo äntligen hade släppt rätt kablage (skiljer tydligen från my18 som har varit tillgängligt ett tag). Två timmars jobb tog det för teknikern att montera och nu kan jag äntligen njuta av AA efter mer än ett års väntan Bild

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Tack för info :D . Har dubba USB (eftermonterade i samband med installation av apple carplay). Vad kostade mjukvaran/arbetet?
Låter konstigt om du ska tvingas betala ännu en gång om du har fått carplay och port eftermonterade, det är ju smartphone integration man betalar för och då ingår både carplay och AA.

Jag själv betalade inget eftersom AA gick under goodwill efter att bilen blev 6 veckor försenad från fabrik. Då fick jag även carplay på köpet av samma anledning.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av ragge1
får mig så se ut det går inte å eftermontera på T8 allså v90 men går fint på dem andra motor alternativ , om inte det har kommit nya monteringanvisning

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 407-1/2018
av calgot
Har äntligen testat Android Auto nu och det var ju löjligt bra. Och den pratar svenska också. Volvos navigator är jag inte alls kompis med, röststyrningen funkar kasst, särskilt för svenska adresser och namn.. men AA klarade biffen galant, inga problem. Och snabb respons också! Precis som det ska vara.

Men jag kan inte få den att ringa eller skicka sms? Är det språket som gör att det inte går?

Lite jobbigt att man måste säga OK Goggle istället för Hey Google som på vår Home-puck bara :)
av calgot
Finns det förresten något sätt att få den att ta upp hela Sensus-skärmen?

Snabb Spotify som är sökbar med rösten, den fattar lite godtyckliga navigeringsmål (Volvon klarar väl inte "Kör till Sportson i Farsta").. kunde den nu ringa och skicka SMS också så är lyckan fullständig :)
Användarvisningsbild
av Maqqann
Nej det är den lilla skärmen som gäller.

Skulle ju komma svenskt språkstöd för Google assistance nu, förhoppningsvis kommer det funka bättre med samtal och sms sen.

Tapatalking with Samsung S8
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]