Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev: Inte helt 100% säker på lösningen men det finns ju som sagt ett antal att välja mellan. Det lutar dock åt kardborre, förutsatt att det är snällt mot lacken. Magneter verkar ju fungera för de flesta men jag tycker det känns lite vanskligt.
Lite? :lol:
Jag Har ju skrivit på annan plats att jag skulle vilja åka ut på någon träff, men jag skulle nog avvika för mycket och visa min "höga" ålder för mycket med min bil :lol:
SvenB skrev:
grillchips skrev: Inte helt 100% säker på lösningen men det finns ju som sagt ett antal att välja mellan. Det lutar dock åt kardborre, förutsatt att det är snällt mot lacken. Magneter verkar ju fungera för de flesta men jag tycker det känns lite vanskligt.
Lite? :lol:
Jag Har ju skrivit på annan plats att jag skulle vilja åka ut på någon träff, men jag skulle nog avvika för mycket och visa min "höga" ålder för mycket med min bil :lol:
Tycker man skall känna sig välkommen oavsett ålder, inte varit på någon Volvoträff men var ganska aktiv inom stcs för ett antal år sedan.
Där jag tyckte att just spridningen av ålder/bakgrund var ett stort plus :)
AndreasThn skrev:
SvenB skrev: Jag Har ju skrivit på annan plats att jag skulle vilja åka ut på någon träff, men jag skulle nog avvika för mycket och visa min "höga" ålder för mycket med min bil :lol:
Tycker man skall känna sig välkommen oavsett ålder..
Tänkte snarare på min bil. Alldeles för standard kanske. :wink:
Borde gå att lösa tycker jag, för på V90 är det inte gängat från fabrik som tex det är på V40in. :twisted:

SvenB: Jag fäster mina Meguiars skyltar med sk apskit över vanliga skylten bara ;)

Grillchips: Moderator? Snyggt! 8)
Senast redigerad av 1 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gånger.
Sådär, då har jag fått bekräftat att hålen görs hos ÅF, inte på fabriken (tack för hjälpen Jim!).
Nu ska jag bara leta reda på rätt person på Upplands Motor, och ta ett snack med min säljare om detta. :lol:

Sven: Äsch, jag tror nog allt att du tar väl hand om dina bilar, alla är ju välkomna, oavsett ålder och "nivå". Om man får lite scenskräck kan man alltid ställa sig på parkeringen och gå in för att kika bara. :)
grillchips. Missade att du blivit moderator också. Man får gratulera, och passa sig för att "klaga" på Billingehusbacken bland annat. :wink:
grillchips skrev:
grålle1 skrev:Bara nyfiken grillchips, hur tänker du fästa din skylt för att den skall gå att ta på /av enkelt?
(Själv har jag tejpat mina skyltar med dubbelhäftande tejp, men det är för att jag inte gillar fula skyltramar... jag plockar inte bort dem (tack och lov, för tejpen är BRA!!) :D
Inte helt 100% säker på lösningen men det finns ju som sagt ett antal att välja mellan. Det lutar dock åt kardborre, förutsatt att det är snällt mot lacken. Magneter verkar ju fungera för de flesta men jag tycker det känns lite vanskligt.
Men kardborre syns väll mer än två skruvhål?
III skrev: Men kardborre syns väll mer än två skruvhål?
Kardborre blir det förstås under förutsättning att det inte skadar lacken när jag tar bort bitarna som sitter fast på fronten. :)
grillchips skrev:Sådär, då har jag fått bekräftat att hålen görs hos ÅF, inte på fabriken (tack för hjälpen Jim!).
Nu ska jag bara leta reda på rätt person på Upplands Motor, och ta ett snack med min säljare om detta. :lol:

Sven: Äsch, jag tror nog allt att du tar väl hand om dina bilar, alla är ju välkomna, oavsett ålder och "nivå". Om man får lite scenskräck kan man alltid ställa sig på parkeringen och gå in för att kika bara. :)
Be att få en "pling" när bilen anländer till ÅF, för att få möjlighet att titta på den innan de börjar jobba med den. Vad jag har sett står bilarna ofta på gården/ i deras garage några dagar innan de börjar.

Och att åka till någon träff för att stå en bit ifrån, är inte något alternativ. Jag tänkte närmast på Sjöhistoriska :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]