Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XCE70
Robbi skrev:Varenda gång, när man verkligen behöver den så går det inte att sätta timer. Alltid när man kommer trött från en resa och vill stiga av tåget eller planet till en uppvärmd bil så får man likt förbannat stå och skrapa rutor! Går systemet i vila på ett par dagar eller var är det?
Jag har mkt sällan problem med VOC.. jag använder den dagligen.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Håler mig till skaran som sällan har problem med VOC, det är så sällan at
det är med förvåning jag komme rut till bilen och inser att bilen är kall
av AndS
Att tänka på med VOC är mobilmottagningen. Ställer man bilen på plats med dålig mottagning eller "radioskugga" så är det inte säkert att det fungerar så bra. Sedan har jag inte koll på hur applikationen fungerar i bilen om den skickar tillbaka kvittenser på att mottagen information utförts.
Användarvisningsbild
av svergie2
Robbi skrev:
svergie2 skrev:
Roder skrev:
En gång per timme.
Hur vet man när på den timmen den är tillgänglig?
Vid varje heltimme?
Det vet man inte, för att kunna få kontakt med bilen när den är i dvala så är det enda sättet jag vet om att sätta en timer på bränslevärmaren. Denna förfrågan skickas till Volvos servrar och inom en timma kommer bilen att ha tagit till sig kommandot.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Det undrar jag då det kommer upp ”det går ej att sätta timer...” typ och det är rött. Skulle det ligga kvar och försöka ändå?
Nej, det ska stå "Start skickat". Vet inte varför vissa har sånna grava problem med VOC, använder det nästan dagligen och har faktiskt aldrig haft problem. Eller jo, skickar jag ett kommando samtidigt som jag går hemifrån och mobilen kopplar ifrån Wi-Fi för att ansluta till 4G så fungerar det givetvis inte.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av GoranP
I samband med att bilen var inne på verksta'n för lösa andra mjukvaruproblem, blev dom tvungna att byta en kommunikationsmodul, (grundproblemet var att kartuppdateringarna hade hamnat i en evig loop).
Strax innan jag lämnade in bilen kunde jag varken skapa, ändra eller radera timers via VOC, detta fick göras via bilens display.
Efter byte modul fungerar VOC betydligt bättre. Starta värme, sätta/ändra timers och skicka nya pos till GPS'en går betydligt snabbare nu är nån gång tidigare...
Trots allt har VOC blivit betydligt bättre än för ett år sedan, men det återstår lite fix trots allt. Något som retar mig för tillfället är att bilen tycker det är låg bränslenivå så att värmaren inte kan starta. En pinne under halv tank (44mil kvar) borde räcka ett tag för värmaren, men det tyckte inte bilen. Vad jag vet är åtgången ca 0,6l/h.
Jag kunde inte fjärrstarta heller på grund av låg bränslenivå? Idag hade jag tre pinnar (ca 18mil kvar) och värmaren startade fint? Jag kan tycka att jag är vuxen nog att själv avgöra om jag kommer till macken eller inte.

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]