Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CuteLunatic skrev:Skulle nog vilja säga att "garaget" sectionen är väl där som passar? som många lägger upp på sin bil, och ibland uppdaterar(ifall man gjort något eller köpt/ändrat) (för intresserade läsare)

Och grattis till en ny bil också! :wink:
Okej. Ligger den tråden i "Volvo XC90 (15-), S90/V90 (16-)"? hittar den nämligen inte.. :roll:
Tack! :wink:[/quote]

Tryck på forumindex.
Bläddra neråt till du hittar en kategori som heter Garaget.
Där startar du en egen tråd om din bil. :D
av Nystrom7
Var nog rätt val, personligen tycker jag silver även om det är electric är en riktigt tråkig färg som absolut inte framhäver linjerna på V90. Iofs så ser den ju inte så lortig ut men å andra sidan syns knappt cromet heller på inscription.
Nystrom7 skrev:Var nog rätt val, personligen tycker jag silver även om det är electric är en riktigt tråkig färg som absolut inte framhäver linjerna på V90. Iofs så ser den ju inte så lortig ut men å andra sidan syns knappt cromet heller på inscription.
Håller absolut med! tråkig, vanlig och passar ej jättebra på V90/S90. Men, den ÄR snygg, säker och lättare att hålla ren. Mörkare färger tycker jag passar bättre på dessa bilar av just den anledningen att allt krom och alla linjer syns bättre. :-)-)
Nystrom7 skrev:Var nog rätt val, personligen tycker jag silver även om det är electric är en riktigt tråkig färg som absolut inte framhäver linjerna på V90. Iofs så ser den ju inte så lortig ut men å andra sidan syns knappt cromet heller på inscription.
Har du sett electric silver på ordentlig? Jeg hadde aldri valgt meg en grå/silver bil, men når jeg så en V90 med electric silver i butikken, angret jeg nesten på at jeg hadde valgt bursting blue. For meg fikk den virkelig fram linjene i bilen. Store kontrastforskjeller på gråfargen avhengig av vinkel mot lyset.

Se her

Bild
phantomblot skrev:
Har du sett electric silver på ordentlig? Jeg hadde aldri valgt meg en grå/silver bil, men når jeg så en V90 med electric silver i butikken, angret jeg nesten på at jeg hadde valgt bursting blue. For meg fikk den virkelig fram linjene i bilen. Store kontrastforskjeller på gråfargen avhengig av vinkel mot lyset.

Se her

Bild
Det är osmium grey på denna bilen.
av Nystrom7
phantomblot skrev:

Se her

Bild
Absolut en jag jobbar med har Electric silver. En smaksak men jag gillar den inte. Jag valde Osmium som den bilen du la in där har :D
Nystrom7 skrev:Absolut en jag jobbar med har Electric silver. En smaksak men jag gillar den inte. Jag valde Osmium som den bilen du la in där har :D
Haha, my bad! Jeg synes den liknet så mye på den electric silver jeg så inne ho ÅF. Osmium pleier jeg ikke å snu meg etter. Merkelig.
av Chroma
Jag håller med Electric Silver är verkligen snygg, men jag själv tog blå (dock Bursting Blue).
Bla för att det är ganska många Silverfärgade bilar där ute redan. Jag själv kände att det är kul att ha en annan färg än svart, vit eller Silver vilka känns som att dom är absolut vanligast. Nu är väl blå hyfsat vanlig också, men sätter lite färg på trafiken i alla fall :P
Och i mitt fall var det ett tag sedan jag hade annan färg.
Och om du tvättar ofta ändå så kommer du ju hålla den snygg :)
Chroma skrev:Jag håller med Electric Silver är verkligen snygg, men jag själv tog blå (dock Bursting Blue).
Bla för att det är ganska många Silverfärgade bilar där ute redan. Jag själv kände att det är kul att ha en annan färg än svart, vit eller Silver vilka känns som att dom är absolut vanligast. Nu är väl blå hyfsat vanlig också, men sätter lite färg på trafiken i alla fall :P
Och i mitt fall var det ett tag sedan jag hade annan färg.
Och om du tvättar ofta ändå så kommer du ju hålla den snygg :)
Har du lust att lägga in en bild på din skönhet? :-)-)

Men visst är det så. Silver, svart och vit är så vanligt så det blir lite tråkigt. Dock så är dom ju vanliga av en anledning.. har du svart färg på en bil så blir den automatiskt sportigare/aggressivare i utseendet. Men, det är roligare att vara lite udda (tycker jag) :D

Bursting blue har jag faktiskt inte sett många av, och då tillbringar jag ändå varje dag i Göteborg.. ??:-/
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]