Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mitt bidrag till listan på i-lands problem. (Jag har egentligen en fantastisk bil)
Det mesta i bilen känns långsamt.Jag retar mig mest på att spärren till växelväljaren (automat) är så seg, man måste trycka in knappen och vänta 0.2 sek innan man kan dra i den. Nyckellös upplåsning, vänta 0.2 sek öppna. "fotspark" för öppning av baklucka 1,5 sek innan svar.Fälla ner dragkrok.(man hinner trycka 5 gånger)
Det enda jag anser vara en ordentlig och oförsvarlig designmiss av Volvo är att varvmätare saknas på 8" förardisplay och den manuella lådan (finns på automat så det handlar inte om platsbrist).
Kan inte förstå hur de tänkt där.

(Däremot har jag tempmätare till skillnad från 12"...)
Insynsskyddet är också riktigt kasst designat. Valt att plocka bort det helt då jag ändå har rätt så mörkt tonade rutor.

I övrigt är jag mer än nöjd med bilen! Letar forfarande hela tiden anledningar att köra trots att jag haft bilen i snart tre månader nu, fortfarande nyförälskad :)
joel80 skrev:Tempmätare har inte funnits på V70 på ett tag heller väl? Jag hade ingen på min V70 MY13.
Tempmätaren kom tillbaka mellan 2014-2016. Min My13 är utan men våran My 16 är med.
jcartel skrev:Det enda jag anser vara en ordentlig och oförsvarlig designmiss av Volvo är att varvmätare saknas på 8" förardisplay och den manuella lådan (finns på automat så det handlar inte om platsbrist).
Kan inte förstå hur de tänkt där.

(Däremot har jag tempmätare till skillnad från 12"...)
Det har jag svårt att tro - testat alla driving modes?
I så fall samma som när jag köpte en fullmatad V70II MY08, det fanns inget armstöd i baksätet när bilen kom, vilket varit standard i evigheter (sedan 245 nån gång, och definitivt har alla 745 som kom MY86 det)...
mrnil skrev:D5 - bara 4 cylindrar istället av 5.Likadan forbrukning med sämre vridmoment fördelning.
Bara automat för D5
Ja, färre cylindrar innebär ingen besparing i praktiken, oftast, men billigare att tillverka...
joel80 skrev:Tempmätare har inte funnits på V70 på ett tag heller väl? Jag hade ingen på min V70 MY13.
Återkom dessbättre med det digitala instrument som är tillval på sena V70. Även på 90-serien tror jag det är beroende av vilket instrument du har. Om jag minns rätt finns det till lilla instrumentet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer