Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag uppskattar varningen som ljuder när man börjar backa ut från en parkeringsplats och det kommer en bil, en cykel eller gående från sidan. Det är en del av Intellisafe Assist och den har nog redan sparat in sig själv med tanke på vad självrisken ligger på med en bil som har vagnskadegaranti.
visserligen inga större pengar men Tonade rutor är ju något som går att göra senare när ekonomin tillåter

Likaså Hjul av större storlek är en sak som går att justera efter tycke i efterhand lika så parkeringssensorer fram går ju att eftermontera
men fabriks monterad utrusning får man ingen andra chans

//Gooose
andersuw skrev:
Djungelbrand skrev:Tror inte att det är många bilar utöver V/S/XC90 som är så väl säkerhetssystemutrustade (även utan intellisafe surr) som rullar på våra vägar idag. Att den skulle bli gammal och kännas omodern bara för den inte får spel varje gång en bil kör om är inte så troligt...
Om du tittar på nya bilar i det premiumsegment där V/S/XC90 vill vara med är de inte alls ensamma om att ligga långt framme när det gäller system för aktiv säkerhet. Och när jag pratar om att bilen blir gammal fort om man väljer bort dem tänker jag förstås inte på jämförelser med 10 eller 20 år gamla bilar. Snarare handlar det om vad en spekulant om tre år eller så vill hitta på sin förhållandevis nya begagnade bil mot bakgrund av vad som då kan väntas vara standard på de nya bilarna.
Är väl medveten om att konkurrenterna har motsvarande system MEN inte i en bil för 7,5 PBB. Köstar ju flis till BMW, MB och Audi..
Själv hade jag aldrig köpt en bil utan samtliga tillgängliga säkerhetssystem som kan förhindra att mina nära och kära skadas eller omkommer i en olycka. Att stå och välja mellan säkerhetssystem och panoramatak är i mina ögon "hål i huvet". Men det är min åsikt, familjefar som man är. :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
SundanceKid skrev:Det ingår i teknikpaketet så välj det istället så får du lite annat godis också!

Skickat från min Iphone
TS skriver ju att hon måste kommer ner i kostnad och då är ju detta rådet inte mycket att komma med
Jag skulle mycket väl kunna köpa en bil utan intellisafe surrond. Så jag tycker inte att du är en idiot som funderar på att skippa den.

Om jag var du skulle jag dock överväga att släppa något annat för att få råd med teknikpaketet som jag uppfattar som prisvärt. Du ska i alla fall ha en del av delarna där. Teknikpaketet gör också mer för andrahandsvärdet än vad enskilda tillbehör gör.

Men i slutändan är det du som ska ha bilen. :wink:
Riktigt bekvämt i Stockholm med döda-vinkeln. Känner definitivt att jag kan koppla av mer i trafiken, men allt är givetvis individuellt.

Har haft taklucka en gång i mitt liv, och hade valt bort den. Hade aldrig takluckan uppe och upp i taket kollade jag aldrig när jag körde. Enda gångerna jag kollade upp, var för att solen lyste igenom och irriterade, så jag fick dra för skyddet.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]