Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mrtdi skrev:Leverans av min idag :D :D
Men grattis och va fan!!! Vissa bilar bara drabbade? Hur kan det vara så, de tillverkas väl med samma fabrik och delar? Jag får vänta, ÅF visste fortfarande inte mer i morse mer än att en "bult kunde brista" och måste bytas.

Men byt den jäkla bulten då!!!!!
Robbi skrev:Fick besked precis, jag får min bil imorgon. Volvo släpper utan åtgärd så det var väl falskt alarm?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Samma här, ÅF ringde precis. Tid för uthämtning på Fredag, det blir till att sluta tidigt och cruisa några timmar tror jag bestämt :)
Min är inkallad på en "kampanj". Ska byta alla skruvar som håller krockgardiner, kan ha dragits med för mycket moment och riskerar brott pga det.
Ett jobb på 4h och en del inredning som måste tas loss.
Har fått min åtgärdad idag och fick samtidigt ny spärr till insynsskyddet. När jag hämtade bilen och säljaren skulle demostrera hur man hakar fast skyddet i två olika positioner så gick clipset sönder. Det var pinsamt för honom och vilken skitkonstruktion.

Jag har i alla fall känt på inredningen och varit ute och kört för att lyssna så allt är fast. Det brukar ju aldrig komma hundra på plats igen när man plockar ner inredningen men allt verkar bra. Är lite sur över detta och hoppas att det inte kommer vibrera och låta i inredningen i framtiden, i så fall reklamerar jag bilfan.
Robbi skrev:Har fått min åtgärdad idag och fick samtidigt ny spärr till insynsskyddet. När jag hämtade bilen och säljaren skulle demostrera hur man hakar fast skyddet i två olika positioner så gick clipset sönder. Det var pinsamt för honom och vilken skitkonstruktion.

Jag har i alla fall känt på inredningen och varit ute och kört för att lyssna så allt är fast. Det brukar ju aldrig komma hundra på plats igen när man plockar ner inredningen men allt verkar bra. Är lite sur över detta och hoppas att det inte kommer vibrera och låta i inredningen i framtiden, i så fall reklamerar jag bilfan.
Vi valde elektriskt efter att ha hört om alla trasiga clips.
Om din nu skall åtgärdas (igen) så kanske du kan få till ett bra deal på elektrisk?
De måste ju ändå montera bort halva bilen för att byta den trasiga plastgrunkan och det är säkert förberett bakom för el...
Xanthopteryx skrev:
Robbi skrev:Har fått min åtgärdad idag och fick samtidigt ny spärr till insynsskyddet. När jag hämtade bilen och säljaren skulle demostrera hur man hakar fast skyddet i två olika positioner så gick clipset sönder. Det var pinsamt för honom och vilken skitkonstruktion.

Vi valde elektriskt efter att ha hört om alla trasiga clips.
Om din nu skall åtgärdas (igen) så kanske du kan få till ett bra deal på elektrisk?
De måste ju ändå montera bort halva bilen för att byta den trasiga plastgrunkan och det är säkert förberett bakom för el...
Äsch orkar inte bråka då det är åtgärdat men åker den igen så kommer jag göra det. Tack för tipset.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]