Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som gjort några större ändringar nära inpå sista dag för ändringar och påverkades isf leveranstiden? Jag har sista dag för ändringar 28/3 och leverans vecka 22. Funderar på att ändra till automat på min V90 D3e Business Advanced.
Har præcis valgt en anden fælg, hvilket inte gjorde någon skillnad på leveranstiden (15/3 bliver ordren låst) Leverans vecka 22
Mag82 skrev:Någon som gjort några större ändringar nära inpå sista dag för ändringar och påverkades isf leveranstiden? Jag har sista dag för ändringar 28/3 och leverans vecka 22. Funderar på att ändra till automat på min V90 D3e Business Advanced.
Mag82 skrev:Någon som gjort några större ändringar nära inpå sista dag för ändringar och påverkades isf leveranstiden? Jag har sista dag för ändringar 28/3 och leverans vecka 22. Funderar på att ändra till automat på min V90 D3e Business Advanced.
Jag gjorde ändring den absolut sista dagen. Tog bort några tillval och gick från V90 D4 aut Kinetic Business till D4 aut Momentum Business Advanced. Enda tillvalen är Klimatpaket ink VOC, Nav och Park Assist. (Jobbigt med basbeloppsbegränsningar)

Frågade säljaren om detta riskerade ha en påverkan på levtiden, men han menade att den sällan ändras så nära tillverkning. Sista ändring var 9/2 och den slog över som tillverkad den 2/3. Hoppas nu att den inte omfattas av återkallelsen, hoppas kunna hämta den i början av nästa vecka.

Dock så tror jag att även det faktum att MY17 inte lever så många veckor till kan ha en påverkan, det gick liksom inte bara lägga den längst bak i kön för då hade det blivit en MY18 och till ett pris jag inte hade betalat.
Skönt att höra att era (kmi och Bruce71) ändringar inte medfört framflyttning. Jag tror jag ska gå vidare och ändra min. Verkar som de låser bilarna ca en månad innan byggnation. Vid den tidpunkten kanske de tilldelar specifika vitala delar (motor, växellåda) och säkerställer att övrigt är på ingående från underleverantörerna. Återkommer med utfallet!
Någon som vet hur byte till T6 AWD förändrar lev tiden? Från T5 - T6 AWD. Har ändrat för några dagar sen och säljaren har pratat med volvo men dom visste inte heller förens det var inne i systemet... Någon som har erfarenhet av detta? Sista ändringsdatum 20/4 och lev v.25. ??:-/

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]