Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
filippb skrev: Navigation kostar runt 6900 och jag tror man kan aktivera den själv med en kod man får av ÅF efter köpet.
En lite märklig sak som jag noterat är att man verkar kunna starta Navigation utan kartdata laddat, även om man inte har betalt för det.
Genom att använda "Skicka resmål" från VOC på mobilen tar min bil emot resmålet och startar vad som verkar vara Navi.
Däremot finns ingen kartdata att visa eller söka i så det går inte att göra något vettigt. Men menyerna är där och man kan klicka runt bland dem tills man tröttnar :roll:
av Pvpjtgb
salmonsalar skrev:Har inte navi iofs men det låter lite långsökt att det skulle göra skillnad.
Skall beställa android auto om det går att få i efterhand, hur får man det om man inte kan ansluta via USB uttaget,? Eller aktiverar de det din finns i armstödet?

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Jag har beställt Smartphone Integration, och enl uppgift från både ÅF och Volvo byggsidan, är detta stöd för både Apple CarPlay (från Apple 5) och Android Auto (från 5.0/Lollipop). Det är samma pris som tidigare CarPlay.
Om man kikar på tillbehör för eftermontage finns enbart CarPlay tillgängligt just nu.
Andriod.com/auto har stöd för Volvos 90 serie.

Det finns motstridiga uppgifter kring krav på den andra USB porten som tillkommer vid fabriksinstallation, så därför chansar inte jag på att det kommer att finnas eftermontage tillgängligt.
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]