Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Henry_Fågeljazz skrev:Akustikrutor höjer säkerheten och försvårar inbrott i bilen.
Numera är även bakrutan laminerad. En så dyr vagn bör ha laminerade rutor tycker jag.

Henry
När infördes/införs laminering även på bakre rutan? Är det först till MY18 som börjar tillverkas till sommaren, eller är ändringen genomförd redan nu så att sena MY17 också får laminering? Om de har lyckats lösa problemet med laminering i kombination med bakrutetorkare får man ju verkligen hoppas att det införs direkt i produktionen, annars är det ju svindåligt...
Användarvisningsbild
av JanneP77
Fick nyss besked av min säljare som har dubbelkollat med produktansvarige på Volvo;
Det kommer först på MY18!
Helt värdelöst... :-(

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
JanneP77
Bygger man en bil i 90-serien så anges att även bakrutan är laminerad men det kanske gäller från MY18?

Som tur är kan man via symbolen på rutan se om man verkligen fått en laminerad ruta eller ej.

Tänker inte köpa en bil utan laminerat runt om.

Henry
Användarvisningsbild
av JanneP77
Henry_Fågeljazz skrev:JanneP77
Bygger man en bil i 90-serien så anges att även bakrutan är laminerad men det kanske gäller från MY18?

Som tur är kan man via symbolen på rutan se om man verkligen fått en laminerad ruta eller ej.

Tänker inte köpa en bil utan laminerat runt om.

Henry
Konfiguratorn är uppdaterad till MY18 då MY17 är slutsåld. Egentligen är det skit samma för mig, får njuta av att ha en av de första kundbilarna som rullar på vägarna i mars... Synd, men inte avgörande för köp.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Mingojogin
Beställde tonade rutor till min D5 Inscription. Några akustikrutor hörde jag aldrig nämnas. Vad ligger kostnadstillägget på dessa? Dem vill man ju ha...
Användarvisningsbild
av Robbi
Mingojogin skrev:Beställde tonade rutor till min D5 Inscription. Några akustikrutor hörde jag aldrig nämnas. Vad ligger kostnadstillägget på dessa? Dem vill man ju ha...
6900:- och enligt min säljare så blir det bakluckan också. Ska bli intressant att seBild
Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa denna […]

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]