Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LumberJack
bankb skrev:Någon som har en uppfattning på skillnaden mellan solidsvart och metallicsvart? Är det verkligen värt dom pengarna för att ändå ha samma kulör

Skickat från min iPhone med Tapatalk
All dagar i veckan! Solid svart blir smårepig efter 3meter utanför dörren hos bilfirman om du inte lackskyddar den med något som gör ytan mer reptålig. Syns ej på en metallic. Har svart solid på min XC60, dock blev det en solid på den nya med (V90) men vit. Detta beroende på förmånsbil och begränsning i basbelopp.

Så tar du pengar ur egen ficka ta metallic, har du tjänstebil/förmånsbil och fast belopp satsa på annan utr för de pengarna.
av esonesson
bankb skrev:Någon som har en uppfattning på skillnaden mellan solidsvart och metallicsvart? Är det verkligen värt dom pengarna för att ändå ha samma kulör

Kommer aldrig köpa en solid lack igen, i alla fall inte svart. Fruktansvärd med repor och märken. Lätt skitig bil, stängde bakluckan med fingrarna mot lacken, när jag tvättat bilen såg jag att det var märken efter fingrarna. Förstår inte ens hur det är möjligt, då är det även lackskydd, vax osv. på bilen.

Vet inte om det är för att lacken är mjukare, eller om det är för att metallic döljer det bättre bara. Men det kanske bara är jag, så fort jag ser en solid svart bil nu så springer jag åt andra hållet :D

Det man ska ge en solid svart lack är ju att när den är ren och polerad är det en oslagbar färg, djupet är fantastiskt. Metallic svart tycker jag blir lite för grå.
av agb007
Lätt Osmium, Saville är för mörk enligt mig.
Sen så är Osmium ny sen ett år tillbaka om jag minns rätt.
Saville är en 5-6 år.
av AndS
Alla Volvos färger har klarlack, så ytan påverkar inte utan det är att svart har en jämn ton utan skiftningar vilket metallic har och som gör att det syns mera.
av titanum
Onyx om du vill ha den exklusiv, Electric Silver för R-kontrast om du vill ha metallic. Annars gör R sig rätt bra i de solida kulörerna också.
av hagerstrom
Wibe skrev:Funkar denna kombon? För små hjul?
Spoiler »

Helt klart snyggas av de tre bilder du lagt upp enligt mig. :)
Användarvisningsbild
av Wibe
Robbi skrev:Så här ser min Savile ut:Bild
Mkt snyggt! Blev Savile för mig med, men en vanlig V90. Ser i alla fall ut att bli en schysst färg!

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag hade en V70 savile MY13. Bytte sen till XC70 Caspian blue MY15. Tyckte alltid att Savile var snyggare och ångrade den blå färgen. Så nu blev det Savile. Skitsnygg och skiftar härligt solljus från grått till nästan svart.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]