Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av para
Hittade en monteringsanvisning för dubbla slutrör. Man skruvar loss ändröret och ersätter med ett nytt som har lodrät vägg.
Hade ju varit lättare och billigare att bara skjuta in själva väggen.
Bilagor
IMG_0108.JPG
IMG_0108.JPG (23.02 KiB) Visad 3025 gånger
av AndS
bankb skrev: Önskar jag hade haft er självdisciplin. Började som du gjorde ungefär, så fick jag en total månadskostnad (ska privatleasa den). Då landade den ungefär som jag tänkt. Sen efter en del fram och tillbaka så har den blivit ca 350 kr per månad och risken finns väl att det drar iväg lite till innan 3 mars som är sista datum för ändring än så länge.

Vad har du mer för spec på bilen? Tänker du att stänkskydden är ett måste ur just stänkskydds hänseende eller utseendemässigt?
Vi ser nog lite annorlunda på detta med bil så detta med vad vi valt som funktioner är nog inte av så stor betydelse för mig :wink:
Stänkskydd är utifrån funktion, minska stänk på egen bil och även inte skicka skit och även stenar på mina med trafikanter. Tyvärr så väljer man bort det pga utseende och så får jag jag stenskott i vindrutan, men jag gör vad jag kan för att andra inte ska drabbas av det pga av mig.
Tar vi pengarna så ser jag det utifrån vad det kostar, inte hur mycket jag ska behöva avbetala per månad.
För mig är bilen ett bruksföremål och jag bryr mig inte om vad någon annan har eller ser det som någon form av statussymbol.
Men tror att det kan vara intressant med min inställning då det är mycket fokus på tillbehör och vad man själv och även andra ser på den bil man kör.
av troubleshooter
Tänk vad vi är olika saker 8) , Själva har vi bara tittat till den månadskostnad som vi kan tänka oss utslaget på X antal år på de senaste 3 bilarna (Det blir också en gräns i pris). Nu prioriterar vi bilen ganska högt bland utgifterna, kanske mer än en bara ett simpelt transportmedel, jag tycker mig kunna unna mig själv att transportera mig på ett bekvämt/säkert/roligt sätt, och utifrån det har jag valt min utrustning.

Jag har valt det mesta i utrustningsväg som jag vill ha, en del saker är "need to have" och andra "nice to have", men som du skriver, när man går igenom utrustningslistan så ska man bara välja det man själv behöver/vill h, allt handlar om prioritering och inget är fel annat än att köpa en bil man inte har råd med förstås :roll: .
Användarvisningsbild
av JanneP77
Hur svårt ska det vara att välja färg???
Valde först Luminous sand men ändrade sedan till Chrystal White. Igår låg jag bakom en XC90 i Luminous med svarta skärmkanter = SÅ snygg!
En vanlig V90 i Luminous blir lite "blaskig" i mina ögon, speciellt om den inte har Inscriptionkromet, men tror att CC kan bli riktigt snygg med den ljusa färgen mot alla svarta detaljer. Svårt när man inte hinner se den i verkligheten (sista dag för ändringar är 2/2 2017) men Luminous är ju betydligt ljusare än i konfiguratorn...
Så... idag har jag ändrat min order igen! Så här blir det, tror att det blir jättesnyggt!
Bilagor
V90 CC Luminous sand.jpg
V90 CC Luminous sand.jpg (242.13 KiB) Visad 683 gånger
av bankb
JanneP77 skrev:Hur svårt ska det vara att välja färg???
Valde först Luminous sand men ändrade sedan till Chrystal White. Igår låg jag bakom en XC90 i Luminous med svarta skärmkanter = SÅ snygg!
En vanlig V90 i Luminous blir lite "blaskig" i mina ögon, speciellt om den inte har Inscriptionkromet, men tror att CC kan bli riktigt snygg med den ljusa färgen mot alla svarta detaljer. Svårt när man inte hinner se den i verkligheten (sista dag för ändringar är 2/2 2017) men Luminous är ju betydligt ljusare än i konfiguratorn...
Så... idag har jag ändrat min order igen! Så här blir det, tror att det blir jättesnyggt!
Riktigt snygg färg! Jag har svårt att avgöra om jag ska skifta från den svarta jag har valt. Har alltid gillat svarta bilar, men lite fundersam kring just hur det blir med den svarta plasten.
av bankb
Till 2/2 ska det väl ha rullat ut en och annan CC i olika färger?
Användarvisningsbild
av JanneP77
bankb skrev:
Riktigt snygg färg! Jag har svårt att avgöra om jag ska skifta från den svarta jag har valt. Har alltid gillat svarta bilar, men lite fundersam kring just hur det blir med den svarta plasten.
Tack! Ja, det är jättesvårt med färgvalet... Personligen gillar jag ljusa färger på XC/CC-modellerna, just för att jag gillar när de svarta designattributen "sticker ut" lite. Därför kan inte jag tänka mig svart, det liksom flyter ihop och ser konstigt ut. Men det är ju min högst personliga uppfattning! Det finns ju inga rätt eller fel...
Användarvisningsbild
av JanneP77
bankb skrev:
Till 2/2 ska det väl ha rullat ut en och annan CC i olika färger?
Ja, förhoppningsvis men är inte så säker. Min säljare har fortfarande inte fått höra något annat än att de kommer att få en CC levererad lagom till introhelgen v.5. Då blir det tight för mig... :???: Att den sedan skulle vara i just min valda färg är väl osannolikt.
Användarvisningsbild
av Wibe
Jag tycker också att CC:n blir snyggast då man får kontrasten mellan färg och plasten. En lackad CC ser mest ut som en vanlig hög kombi. Vilket inte tilltalar mig men som så många andra sagt är det ju högst personligt :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av JanneP77
Wibe skrev:Jag tycker också att CC:n blir snyggast då man får kontrasten mellan färg och plasten. En lackad CC ser mest ut som en vanlig hög kombi. Vilket inte tilltalar mig men som så många andra sagt är det ju högst personligt :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inbillar mig också att Luminous Sand är ganska "förlåtande" mot smuts och damm? Chrystal White är det inte! Ser nästan alltid skitig och solidvit ut. Men när den är nytvättad en fin sommarkväll - då är den grym! :D

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]