Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

argasnickaren skrev:Men då blir det ju en höjning :D
Jag skrev ju att med min spec kostade den
5000kr och nu kostar den 9900k
ändrar jag specen får jag ett annat pris men också en bil med annan utrustning
Jag pratade om priset på själva kameran i allmänhet, att den är detamma och inte på din spec. Skillnaden ligger ju i vilket paket kameran ligger i. Det sjuka är ju att Teknikpaketet gått upp 1000kr i pris, trots att kameran försvinnit därifrån.
KrilleW skrev:
argasnickaren skrev:Men då blir det ju en höjning :D
Jag skrev ju att med min spec kostade den
5000kr och nu kostar den 9900k
ändrar jag specen får jag ett annat pris men också en bil med annan utrustning
Jag pratade om priset på själva kameran i allmänhet, att den är detamma och inte på din spec. Skillnaden ligger ju i vilket paket kameran ligger i. Det sjuka är ju att Teknikpaketet gått upp 1000kr i pris, trots att kameran försvinnit därifrån.
Håller med dig om det, men det är ju inte bara det paketet som gått upp,
r-design paketet är ju också upp 5000kr jämfört med inscription, innan var det samma pris,
plus 1900kr till paddlarna som saknas,
som sagt samma spec på 2018 kostar ganska exakt 20000kr mer på min spec en v90 t5
att sen det verkliga priset är ett annat är ju en helt annan sak, finns ju lite luft i priserna :D
Såhär står det ju när man börjar bygga;

Vad roligt att du är intresserad av V90! Innevarande modellår (2017) är slutsålt och vi har därför öppnat modellår 2018. Detta innebär att sparade bilar i ditt garage kan ha felaktig konfiguration, och vi rekommenderar att du bygger om dessa för att få korrekt omfattning och pris. Volvo Car Sverige.
Det gäller s90. Förhoppningsvis håller de fortfarande på att uppdatera konfiguratorn, för det känns som många enskilda val är borta, skinnklädsel, 360-kamera el-stol mm.
Hur tänker man när placerar takluckan i inscriptionspaketet??
Då går inte det paketet att välja!
Sedan ac blev standard måste ju taklucka vara den detalj som krånglar mest som funktion av nyttan någonsin. :wink:
Det finns flera trådar på forumet på läckande taklucka på nya bilar bl.a. xc60.

Hur tänker man på volvo då man ändrar i konfiguratorn och inte skriver med stora bokstäver, ändring pågår det finns felaktigheter...
Det är för mig en gåta att tacklucka finns kvar än idag, trodde verkligen att det nu var över iaf iom V90ins intåg.

Tacklucka är för mig rena 80talet, skyport, minns ni den? det kanske vore något för Volvo att återinföra.
Det är inte orimligt att priset höjs ca 2% om året. Det följer bara löneökningar och inflation.

Ser man på min bil, D3 Inscription, så skulle priset bli detsamma. Grundpriset är 5000 kr dyrare, men klimatpaket med VoC är sänkt 2000 kr. Sedan kan man beställa parkeringssensor fram utan Parkassist och då skulle jag spara 3000 kr till.

Nu ser man att bakrutan också är laminerad om man väljer akustikrutor. Jag kan inte se att tackluckan är standard i Inscription. Varken i bygg-din-volvo på webben eller i Android-appen. Har de hunnit fixa det eller var ser ni det?
Soltak är ett skit. Jag var och provsatt en fullutrustad v90 med soltak. När jag satte mig i baksätet slog jag i huvudet. Jag är 1.85. Tycker synd om dem som är längre. Hoppas den vanliga utan soltak är högre. Börjar mer och mer på att luta åt något annat än en Volvo vid nästa bilbyte....
refbob skrev:Soltak är ett skit. Jag var och provsatt en fullutrustad v90 med soltak. När jag satte mig i baksätet slog jag i huvudet. Jag är 1.85. Tycker synd om dem som är längre. Hoppas den vanliga utan soltak är högre. Börjar mer och mer på att luta åt något annat än en Volvo vid nästa bilbyte....
Du måste ju inte välja taklucka...
ogren skrev:Det är inte orimligt att priset höjs ca 2% om året. Det följer bara löneökningar och inflation.
Inflation?
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]