Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Roder
Så då har jag fått Polestar installerat.
Det var långt ifrån alla besiktningsstationer som kunde göra en reg. besiktning så jag fick åka till en annan stad.
Men nu är det gjort, kostade 800kr och jag behövde inte boka tid.

Angående bilen. Tycker inte att man känner så mycket skillnad i accelerationen, dock inbillar jag mej att den har ett annat ljud vid gaspådrag (måste väl vara inbillning)
Körupplevelsen känns däremot mycket mer harmonisk, framför allt så känns det som att bilen växlar mycket mjukare nu(Vilket jag kan tycka borde vara optimerat från start)

Överlag så ett stort plus, sen om det är värt drygt 9000 det är upp till var och än att bedöma.

Mvh
Henrik
av para
Nån som vet vilken/vilka stationer i Göteborg som kan besiktiga polestar?
Användarvisningsbild
av sony
Hur upplever du din D5 med polestar? Skillnaden är liten i hk? Frågar eftersom jag beställde en d4awd polestar och såg att det var bara 10hk men väldigt annat som händer med bilen(ppositivt)
Användarvisningsbild
av sony
Är det verkligen ingen som kan berätta lite om polestar? Hur upplever ni det?
av Tiimpan
sony skrev:Är det verkligen ingen som kan berätta lite om polestar? Hur upplever ni det?
Jag har Polestar i min V60 D4 aut -16 som ger 200hk. Hade 190hk innan och vill väl inte påstå att det blir någon större skillnad mer än harmonin mellan motor och växellåda känns bättre. Sprätter mest i sportläge så får se till sommaren ifall man får bättre grepp att testa mer.

Värt pengarna är svårt att säga. Tveksamt tycker jag iaf.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Har polestar i min D5:a och delar upplevelsen med ovanstående skribent. I och för sig är det vinter och dubbdäck, så man ligger inte och skojar i sportläge ofta nog för att uppleva hur bilen beter sig nära maxgränsen för vridmoment och effekt. Däremot är motorns och växellådans samspel KLART mer sofistikerat än innan uppdateringen. Värt pengarna? Också tveksam. Om man stör sig på motor-växellåda-beteendet utan polestar, då är det lätt värt det. Vill ha snabbare bil? Ej värt det. Gillar det blå märket - bara kör=)
Användarvisningsbild
av sony
Jag viste från början att det ger bara 10 hk vilket inte gör någon skillnad i prestanda. När jag läste på hesidan om den fanns det väldigt mycket annat som dem nämnde.
En sak fastnade jag för, växelådan växlar snabbare, bättre respons mer dryv i mella registret.
av intruder1400
Fattar inte varför man ska behöva regbes för tio hk !
Aldrig hört talas om att ett försäkringsbolag knorra om sådant !
Han som tidigare skrev har säkert ingen fakta ! Bara hörsägen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden