- ons 13 dec 2017, 09:18
#1218128
Nu kör jag en XC60 automat (gamla modellen) och start/stopp fungerar verkligen skit. Om jag tex ska fickparkera och stannar bilen för att lägga i backen så stängs motorn av, varpå den startar igen efter 0,2s när jag flyttar växelvälaren . Eller den trånga p-platsen vid jobbet där jag verkligen smygkör bilen med växelväljaren i D och den plötsligt stänger av sig när jag smyger framåt i 0,5km/h.
En annan irriterande sak är att den stänger av sig även om motorn inte nått upp till arbetstemperatur, vilket knappast kan vara bra varken för miljö eller motor. Suck!
Jag börjar få in i ryggmärgen nu att direkt efter jag startat bilen att avaktivera start/stopp som ju har en fysisk knapp i XC60. Finns denna knapp inte i V90?
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
Derank skrev:för att TS hade en XC60 automat innan och den stannar motorn innan bilen står still, därför vill TS nog inte chansa på att köpa en till bil för 500k med S/S som inte går att deaktivera för gott.Jag håller med till 100%. Det var inte alltför störande i min V70 D4 manuell, rentav var det helt ok att kunna styra det själv. Det var bara att hålla kopplingen nertryckt så hölls motorn igång. Om man befarade ett längre stopp vid ett rödlyse och ville stänga av motorn var det bara att lägga ur växeln och släppa upp kopplingen.
Själv har jag rykt kabeln till BMS och då funkar inte S/S. Sedan blir det alltid en massa utlägg om hur bra SS är och att man bara behöver vrida på ratten el nudda på bromsen el ta sig för pannnan el vad man nu ska göra för att inte SS ska träda in.
I min värld en ren skitfunktion som inte fyller något syfta och som jag själv valt att stänga av för gott i min bil så länge jag äger den, fan vad skönt att man kan göra vad man vill med sin egen bil..............
Nu kör jag en XC60 automat (gamla modellen) och start/stopp fungerar verkligen skit. Om jag tex ska fickparkera och stannar bilen för att lägga i backen så stängs motorn av, varpå den startar igen efter 0,2s när jag flyttar växelvälaren . Eller den trånga p-platsen vid jobbet där jag verkligen smygkör bilen med växelväljaren i D och den plötsligt stänger av sig när jag smyger framåt i 0,5km/h.
En annan irriterande sak är att den stänger av sig även om motorn inte nått upp till arbetstemperatur, vilket knappast kan vara bra varken för miljö eller motor. Suck!
Jag börjar få in i ryggmärgen nu att direkt efter jag startat bilen att avaktivera start/stopp som ju har en fysisk knapp i XC60. Finns denna knapp inte i V90?
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)