Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vortex
SundanceKid skrev:Kan aldrig bli bra. Köp subwoofern istället. Den kostar nästan inget extra

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Lite sent för oss som beställde tidigt och subben inte fanns som tillval..
Jag tar gärna emot mer information om hur det är gjort, så kan jag ta det med nåt företag som är lite närmare mig.
av ogren
Jag är också nyfiken på hur det är gjort. Ser fram emot måndag. Beskriv gärna närmare på hur ljudet skiljer sig.

Det är väl ingen som har fått en bil med subwoofer än? Jag är väldigt nyfiken på hur den påverkar ljudbilden.
Användarvisningsbild
av Derank
filippb skrev:Så tolkar jag inte deras inlägg på facebook. Undrar bara vad som driver bakre högtalare, de kanske sitter ihop med baslåda som du sägerBild

Orginalsteget sitter kvar, de har tagit en passiv sub och ett separat steg och tagit signalen från framhögtalarna, man ser steget på bilden bakom subben.

Behövs en MOST omvandlare om orginalsteget ska ersättas och det fisn bara ett fåtal på marknaden som fungerar i Volvo, bla mosconi, gick på en tie laxar för 3-4år sedan, idag har de dok kommit ner en del i pris, sedan fins det ett annat alternativ som är riktigt billigt, har dok glömt namnet i skrivande stund.

Hursom lär det låta bra,bättre är orginal skulle jag tro, skulle vilja veta vad det är för sub, el är det en egenbyggd låda tro?
Användarvisningsbild
av Derank
robinb3rgsten skrev:Får väl hoppas verkligen att det låter bättre än orginal annars är de ju meningslöst

TS hade ju inget alternativ, det fans ingen orgsubb som tilval då han beställde bilen.
av filippb
Fick också min bil byggd innan jag upptäckte att det fanns en sub att välja till, är nöjd med topp- och mellanregister i standardstereon men är smått sugen på att få till bättre och mer distinkt bas.

Tänkte inte på MOST men stämmer säkert - betyder väl att steget också står för D/A-omvandlingen och inte själva stereon.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Derank skrev:
robinb3rgsten skrev:Får väl hoppas verkligen att det låter bättre än orginal annars är de ju meningslöst

TS hade ju inget alternativ, det fans ingen orgsubb som tilval då han beställde bilen.
Nä även om han inte kunde välja på nåt annat får man väl ändå hoppas de låter bättre än orginal
Användarvisningsbild
av Derank
Det gör det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
filippb skrev:Fick också min bil byggd innan jag upptäckte att det fanns en sub att välja till, är nöjd med topp- och mellanregister i standardstereon men är smått sugen på att få till bättre och mer distinkt bas.

Tänkte inte på MOST men stämmer säkert - betyder väl att steget också står för D/A-omvandlingen och inte själva stereon.
Det behövs igentligen ingen D/A omvandling då det sitter ett switchat klass D slutsteg som i princip saknar analoga delar förutom ett filter på högtalarutgången.

Slutsteget har bara 2 lägen, 0 och max, och så slår man av och på Slutsteget 200.000 ggr per sekund. Den digitala insignalen bestämmer hur lång stund den är på och av.
Användarvisningsbild
av Robbi
En liten undran, hur är standardanläggningen? Inte sämre än i V70? Är det typ samma?

Skickat från min iPad med Tapatalk

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]