Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LexV90 skrev:Är det nån större skillnad utvändigt mellan Kinetic och Momentum?
Jag har en V90 D4 Momentum i svart solid. Inte så mycket krom på den :)
IMG_1554.JPG
IMG_1553.JPG
IMG_1551.JPG
IMG_1552.JPG
Det där måste vara Zlatans V90 med den skylten.
Jag tycker det där med solidsvart är lite överdrivet:
1. Volvo har generellt mycket bra lackkvalitet.
2. Solidsvart är supersnyggt när det är rent.
3. Metallicsvart är inte heller världens mest lättskötta färg.

Jag skulle inte tveka att ta solid om jag fick något annat kul/bra istället...
Detta måste vara en Kinetic. Snyggt med svart runt rutorna, blir lite xc över den. Dolda slutrör är inte heller fel. Hade gjort sig ännu bättre i Mussel Blue. På närmare håll såg jag att den hade ljus klädsel, marknadsförs ej till Kinetic. Antagligen nån provbil.

Synd bara att mkt utrustning inte går att få till Kinetic, bl.a. 12-tums förardisplayen.
En till skillnad Kinetic/Momentum. Kinetic har mattsvart grill, Momentum blanksvart. Samma gäller panelerna kring växelspak och startvred. Kolla noga i Bygg din Volvo!
Bilagor
image.jpg
Dessa korkade IPhones!
image.jpg (1.85 MiB) Visad 519 gånger
Troligen en D3 120Kw CO2 103 regad som testbil

Bild
kickat från min iPad med Tapatalk
Jspeed skrev:Detta måste vara en Kinetic. Snyggt med svart runt rutorna, blir lite xc över den. Dolda slutrör är inte heller fel. Hade gjort sig ännu bättre i Mussel Blue. På närmare håll såg jag att den hade ljus klädsel, marknadsförs ej till Kinetic. Antagligen nån provbil.

Synd bara att mkt utrustning inte går att få till Kinetic, bl.a. 12-tums förardisplayen.
En till skillnad Kinetic/Momentum. Kinetic har mattsvart grill, Momentum blanksvart. Samma gäller panelerna kring växelspak och startvred. Kolla noga i Bygg din Volvo!
Saknar inte så mycket utrustning i allmänhet. 12" skärm klarar jag mig utan men däremot sjukt besviken att det inte går att få subwoofern. Det grämer mig verkligen.

I övrigt är jag mycket nöjd. Valt att lägga fokus på funktioner snarare än kosmetik: klimatpaket VoC, parkeringssensorer, Apple CarPlay etc.
Även plockat bort modell- och motoremblem bak för den riktiga black on black on black känslan :)

Intressant med matt finish vid startknappen, inte lagt märke till förr!
Bilagor
IMG_2588.PNG
IMG_2588.PNG (1.44 MiB) Visad 360 gånger
SundanceKid skrev:D3 har 150hk

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
D3 finnas väl inte ännu? Dom kanske insett att 150 hk blir klentBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jspeed skrev:Detta måste vara en Kinetic. Snyggt med svart runt rutorna, blir lite xc över den. Dolda slutrör är inte heller fel. Hade gjort sig ännu bättre i Mussel Blue. På närmare håll såg jag att den hade ljus klädsel, marknadsförs ej till Kinetic. Antagligen nån provbil.
Ser ut som ett slutrör är synligt, precis som konfiguratorn visar om man bygger en D3 både med Kinetic och Momentum
Trasig Renault Scenic

Här sitter en toppackning i stål. Vanl[…]

Var lagren bekräftat dåliga eller bytte[…]

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]