Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jilpala
Det är så synd att Volvo har inte vinröd kvar på färgkartan!! Var så svårt att välja en annan färg på V90an efter jag haft 4 Volvo bilar (850&V70) med vinröd färg! Den färgen syns ju bäst i trafiken och skulle bara passa ihop med säkerheten, som är en av de stora image grejer Volvo kopplas ihop med.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Hur svårt som helst att välja färg till en modell man bara sett på bild...
Har Chrystal White på min XC70 idag så den vill jag inte ha. Den är snygg men vill prova nåt annat. Vill ha en ljus färg då jag gillar kontrasten mot svarta plasten. Föll till slut för Luminous Sand! Den ser bedrövlig ut i Bygg min Volvo men i verkligheten är den väldigt ljus, ibland nästan åt det silvriga hållet. På bilder ser den väldigt "gul" ut... Har sett den på V90 och på den är den riktigt fin! Hoppas att det blir bra och kan ju ändra mig ett tag till (leverans i maj...). :)
Användarvisningsbild
av JanneP77
JanneP77 skrev:Hur svårt som helst att välja färg till en modell man bara sett på bild...
Har Chrystal White på min XC70 idag så den vill jag inte ha. Den är snygg men vill prova nåt annat. Vill ha en ljus färg då jag gillar kontrasten mot svarta plasten. Föll till slut för Luminous Sand! Den ser bedrövlig ut i Bygg min Volvo men i verkligheten är den väldigt ljus, ibland nästan åt det silvriga hållet. På bilder ser den väldigt "gul" ut... Har sett den på V90 och på den är den riktigt fin! Hoppas att det blir bra och kan ju ändra mig ett tag till (leverans i maj...). :)
I lördags var jag på Volvo Showroom i Kungsträdgården för att få se bilen jag beställt. Blev inte besviken kan jag säga! Jäklar vad fet den är jämfört med vanliga V90! Riktigt snygg. Den bil som står i Showroom är en chrystal White metallic med 20-tumsfälgarna. Sjukt snygg i vitt!
Det slutade med att jag nu på morgonen har ringt min säljare och bytt färgen från Luminous Sand till Chrystal White, trots att jag från början inte ville ha den. :D
Bilagor
V90 CC Chrystal 20tum.PNG
V90 CC Chrystal 20tum.PNG (1.23 MiB) Visad 396 gånger
av troubleshooter
Har lagt beställning på en Electric silver, men valde nerlackad, tror jag blir nöjd. Var också inne i Kungsträdgården och tittade på den innan jag la beställning, håller med om att CC'n ser fetare ut än vanliga V90 i verkligheten, något som jag inte uppfattar genom de bilder man sett....

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]