Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
AKarlsson skrev:Det är nog bara ett 3g modem?
Det är4G.
av Gorban
Hssonen skrev:
Gorban skrev:Jag har beställt prova på paketet från Telenor via Min Volvo. Jag tänkte att jag skulle använda de fem fria gigabyten innan jag skaffar ett kort från Tre.

I går när jag hade hämtat min V90 så stoppade jag in SIM-kortet i bilen och gick in i inställningarna för att koppla upp bilen. På Sensus-displayen dyker en symbol för ett SIM-kort upp följt av några streck där jag antar att operatörens namn ska visas. Bilen lyckas inte hitta kortet och koppla upp sig. Någon som har några tips om hur man ska göra?
det kan ta ett bra tag innan den kopplar bilen, var ute och körde nästan en timma med min XC70 innan den kopplade upp.
seeegt kan man säga =)
Upptäckte att det fungerar bättre om man vänder SIM-kortshållaren på rätt håll. :shock: :wink:

Man sticker in SIM-kortet i en utdragbar hållare långt in under lastgolvet. På hållaren finns en vit pil som ska matchas av en vit pil på boxen där hållaren ska in. Efter lite lirkande lossnade hela boxen och hängde i sladdarna och då kunde man se bägge pilarna och var hållaren ska in. Nu fungerar det kanon. Ingen lagg på Spotify-appen. Efter att jag parkerat bilen med Spotify igång och lämnat bilen tog det sedan ca 30 sekunder till en minut innan bilen var uppkopplad igen och musiken började på samma ställe när jag åkte iväg.
av Gorban
philipsguy skrev:Vill nån posta om prestandan på hotspoten tex Bredbandskollen i en ansluten mobil?
Jag kopplade upp min mobil via bilens wi-fi från Telenor och mätte med bredbandskollen när jag stod stilla på uppfarten där hemma. 6.96 Mbit/s nedladdning. Sedan kopplade jag upp samma mobil via 4G från Tre och mätte då 5,68 Mbit/s nedladdning. Sedan gick jag in i huset och mätte då upp 16.55 Mbit/s via telefonens 4G.
av Mwi
philipsguy skrev:Man hade hoppats på bättre men tack för svaret om prestandan
Det säger ju inget om prestandan på hotspotten, det styrs ju av vilken opertör man använder, avstånd till masten och antalet användare just då till masten. Jag har testat platser och tidpunkter där hastigheten legat 40 Mbit/s vid nerladdning samma ställe men när det är fler användare kanske man kommer upptill 1 Mbit/s.
Användarvisningsbild
av joel80
De flesta mobiloperatörer har tvillingkort. Jag betalar 29kr/mån för mitt 4gkort till bilen. Då delar det surfmängd med min mobil, med dom 24gb jag har funkar det utmärkt. Skulle funkat med mindre också.
Telenor är det jag har, men även Telia ska ha tvillingkort.. Hade det förut i allafall..
Användarvisningsbild
av Derank
joel80 skrev:De flesta mobiloperatörer har tvillingkort. Jag betalar 29kr/mån för mitt 4gkort till bilen. Då delar det surfmängd med min mobil, med dom 24gb jag har funkar det utmärkt. Skulle funkat med mindre också.
Telenor är det jag har, men även Telia ska ha tvillingkort.. Hade det förut i allafall..
Jag Telia och ett tvillingkort, det är dok ett företagsabb, 20sek mån + moms.

Om det fins för privatpersoner ska jag låta vara osagt.

Dok så är det väl bara 3g i bilen el?
av Gorban
Derank skrev:
joel80 skrev:De flesta mobiloperatörer har tvillingkort. Jag betalar 29kr/mån för mitt 4gkort till bilen. Då delar det surfmängd med min mobil, med dom 24gb jag har funkar det utmärkt. Skulle funkat med mindre också.
Jag Telia och ett tvillingkort, det är dok ett företagsabb, 20sek mån + moms.

Om det fins för privatpersoner ska jag låta vara osagt.

Dok så är det väl bara 3g i bilen el?
Det är 4G.

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]