Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
pumpnasare skrev:Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Denna i Sundsvall

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
ok, kollegan hade provkört en och han dömde ochså ut ljudet, men han visste inet vad det satt för ljudsystem i den, det enda han visste var att det iaf inte var B&W.

tyckte den såg silver/electricsilver ut, men nu har jag ju regnumret ska in nåt framöver och kika lite ska provlyssna den där då.
av pumpnasare
Derank skrev:ok, kollegan hade provkört en och han dömde ochså ut ljudet, men han visste inet vad det satt för ljudsystem i den, det enda han visste var att det iaf inte var B&W.

tyckte den såg silver/electricsilver ut, men nu har jag ju regnumret ska in nåt framöver och kika lite ska provlyssna den där då.
Ja gör det, jag är en gubbe på 62 år men hör att det inte finns nått djup i ljudetBild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
De har väl lärt dig av XC90 att inte arbeta med två olika ljudsystem samtidigt utan att veta av varandra. Sedan när de väl jämför så är de väldigt lika i ljudet. Volvo med ett system och B&W med ett.
Nu måste de skilja dem åt så man måste välja B&W som Volvo har satsat så mkt på.
Användarvisningsbild
av Thoman
Jag la idag till en subwoofer på min beställning. Vid provkörning tyckte jag det saknades något i ljudet, bilen va utrustad med original stereon. Hoppas det ska låta bättre med tillägget.
av Rattfrossa
Är det någon som lyssnat på originalljudet + subwoofer? Jag inser att man ändå inte kommer i närheten av B&W, men om det innebär en märkbar förbättring jämfört med originalljudet kanske det kan vara värt 5000 ändå.
av B235R
Också intresserad. Gör det stor skillnad är det ju värt dom pengarna.

M.v.h
Lasse
av Keffo
Jag kryssade också i subwoofern olyssnat. Bilen kommer först om 3 veckor lite drygt. Är också intresserad av era första intryck ni som har den eller har lyssnat på den.
Användarvisningsbild
av jcartel
Ser i byggappen ut som att det endast är möjligt att lägga till på Momentum. Ska kolla med min säljare imorgon och hoppas hoppas hoppas att det går att få även på den Kinetic jag väntar på.

Någon som vet ifall så är fallet?
Användarvisningsbild
av jcartel
jcartel skrev:Ser i byggappen ut som att det endast är möjligt att lägga till på Momentum. Ska kolla med min säljare imorgon och hoppas hoppas hoppas att det går att få även på den Kinetic jag väntar på.

Någon som vet ifall så är fallet?
Nej, har nu fått bekräftat att det är endast momentum och uppåt som har tillgång till subwoofern.

Suck.

Säljaren tipsade om att en firma som BRC eventuellt skulle kunna eftermontera en.
Någon med åsikter om en sådan lösning?

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Generator laddar ej batteriet

Jag missade ditt andra meddelande medan jag skrev […]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]