- lör 03 sep 2016, 21:26
VolvoB20 skrev:Eller varför inte en Volvo Amazon! Den midjan är inte att leka med, trots detta får min brorsa plats i den. Mode går i cirklar, hög midja kan också vara en stor nackdel för barn som inte ser ut. Smaken är ju som ... Men de flesta håller med att just amazon är en av volvos vackraste bilar, och jag personligen tycker att v90 också kvalar in på volvos topp 3 vackra bilar (Amazon, p1800, v90). Hög midja kanske är vackert!?beachman skrev:Att en bil känns trång behöver inte vara praktisk fakta utan kanske en känsla.Ja kupen är ju en dm längre så det blir ju bättre i baksätet.
Jag har nu provsuttit både passat, v70 och v90. V70 och passat var så trånga så att min 6 åriga dotter inte fick plats med skorna bakom mig trots att jag inte är jättelång enligt mina preferenser 195cm (brorsan är 205cm). I v90 var det gott om utrymme, jag behövde inte ens ha stolen längst bak! V90 blir min nästa drömbil!!
Mycket är ju känslan, jag skyller allt ont på Crysler som startade trenden med superhög midja och pyttesmå fönster för 10 år sedan och nu har en hel bilindustri fått följa trenden stenhårt.Amerikanska hemmafruar älskar ju designen då det känns som man sitter tryggt bakom höga väggar.
Men jag är kanske en konstig typ som gillar stora fönster och bra sikt.
Det var i en sådan jag först fick känslan av instängdhet trots att bilen verkligen är megastor.
V90CC D4 AWD AUT MY19, Advanced SE, Lounge Pro, Teknik Pro, Ventilerat nappa