Knatch skrev:Vad spelar det för roll vad jag jämför med? Det är ju ändå jag och min egen personliga åsikt som har betydelse när pengarna ska fram för att köpa bilen.
Det spelar väl all roll. Tycker att bilen känns plastig rent generellt? Är det när du jämför med din bil? Är det jämfört med nya E-klass? Det är för att veta dina preferenser. Igen, jag är intresserad av dina åsikter.
Knatch skrev:Om du läste mitt inlägg så skrev jag ganska utförligt vad JAG upplevde som bra eller mindre bra utifrån vad JAG anser är bra eller inte.
Det behöver väl knappast skrivas med stora bokstäver? Dina intryck är just dina intryck och inte faktum. Lite som att argumentera huruvida lasagne är gott eller ej.
Knatch skrev:Det värsta är ju att dom har mage att ta betalt för en 4burkig spis som om det vore en v8a.
Jag håller med helt och hållet. Volvos 4-cyl motor är en fin motor så länge man jämför den med just andra 4-cyl motorer, dvs instegsmodeller hos de tyska tillverkarna den konkurrerar. Men så fort man kliver upp på stegen står den sig slätt. Just detta var även den främsta anledningen till att XC90 gick helt bort för mig. Jag tyckte bilen var fantastiskt när jag kollade på den i bilhallen. Sen skulle jag ut för att provköra den och när jag startade bilen föll den som ett korthus.
Men åter till komforten... Jag tycker Volvo har lyckats riktigt bra med komforten i S/90. Jag har iofs bara kört modellen en kortare sväng men det var i stora drag uteslutande positivt. Visst, den var aning högljudd med de 20" som satt på (men det är nog de flesta andra bilar också) samt att jag tycker styrningen var för artificiell, i övrigt har jag inte mycket att påpeka. Jag satt kanon i bilen

-)