Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad menar du med urkopplad? Eller menar du urladdad?

En T8 i Powerläget är bra mycket kvickare än T6, trots att batteriet är "slut". Eldriften hjälper nämligen alltid till att göra bilen fyrhjulsdriven, även om batteriet är slut.
av Gorban
volvoamatören skrev:Jag menar att försäljaren ändrade någon inställning i Sensusen för att koppla ur batterimotorn. Det var så han sa. Det tog 1 minut.
Med funktionen Hold kopplas batteriet ur och endast bensinmotorn används.
Körde du bara som den var, utan att ändra körläge var det Hybrid, fast med "Hold" på så blir det bara bensinmotorn. Hybrid är mer komfortinriktad. Väljer du Power som körläge är den galet "PÅ" helatiden och gasresponsen är sjuk.
av Gorban
BiTu skrev:Är AWD ikopplat även i hold? Eller måste det finnas kräm i batteriet?
I Hold-läget så sparas batteriet så då aktiveras inte elmotorn. Därmed är bilen framhjulsdriven med hjälp av bensinmotorn.
av BiTu
OK, men om du kör på hybrid, och du kör långt, är det slut när du kommer fram, eller sparar batteriet alltid några %? Verkar ju lite osäkert om du ska gissa om du har AWD eller inte om du förlitar dig på det!

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]