Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Trevligt med polestar men jag vet inte riktigt vad jag tycker om alla dekaler som volvo har på bakluckan
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Fint att Emblemet sitter där men vad är resultatet av det ?
Vad tycker du det gav för skillnad i prestanda då?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Skillnaden märks definitivt! :)

Draget i Power-läget var grymt innan, men nu är det ännu bättre och den är så sjukt "på"! :twisted: Gasresponsen är blixtsnabb.

Jag tycker överlag att den går bättre nu. Mjukare och bättre övergång el/bensin bland annat. Vet dock inte om det är för Polestar eller för att min tekniker laddade i senaste mjukvaran. Det är ju också en klar förbättring med nya Hold och Charge som är valbart.
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
XC90_Executive skrev:Skillnaden märks definitivt! :)

Draget i Power-läget var grymt innan, men nu är det ännu bättre och den är så sjukt "på"! :twisted: Gasresponsen är blixtsnabb.

Jag tycker överlag att den går bättre nu. Mjukare och bättre övergång el/bensin bland annat. Vet dock inte om det är för Polestar eller för att min tekniker laddade i senaste mjukvaran. Det är ju också en klar förbättring med nya Hold och Charge som är valbart.
Okej tack för svaret. De enda ja kan säga som har Charge och Hold redan är att den mjuka övergången har jag också den märks nara ytterst lite civilingenjör från El till Motorn inte tvärt om där märks knappt något.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja men det vet jag.

Frågan är om skillnaden som jag upplever vad det gäller övergången el/bensin är från Polestar eller nya mjukvaran. Att motorn fick mer effekt och vrid efter Polestar känner jag tydligt.

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]