Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djungelbrand
Tror inte heller att det hänger på led-blinkers men blev besviken när man köpt en kärra för 500k, ser sjukt opremium ut!

Ang bakluckan så är den mycket snyggare nu än tidigare laggårdsväggar
Användarvisningsbild
av svergie2
Ja, oh herregud vad fult det är med glödlampor. Hade inte en tanke på att det skulle vara glödlampor då man kör LED i XC90.

Skickat från min Huawei Mate 7
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag diggar blinkersen bak på nya Audi A4 som "klättrar" inifrån och ut när man blinkar... :-)-) Har för mig att fler Audi och någon BMW har detta.
Glödlampor känns 1970 och mindre premium, dock står och faller förmodligen inte försäljningen pga detta.
Användarvisningsbild
av grillchips
fjohan82 skrev:Jag diggar blinkersen bak på nya Audi A4 som "klättrar" inifrån och ut när man blinkar... :-)-) Har för mig att fler Audi och någon BMW har detta.
Glödlampor känns 1970 och mindre premium, dock står och faller förmodligen inte försäljningen pga detta.
Ja det är vrålläckert! Definitivt en detalj jag hade kunnat betala extra för, likt deras LED-paket. Hade inte tvekat en sekund.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Lövet skrev:
Derank skrev:Tror inte bilförsäljningen av 90 serien kommer att hänga på en led blinkers, Vovo har inte varit den populäraste kombin i alla tider utan anledning..........
Tror inte heller riktningen för det manuella läget i automatlådan kommer påverka heller. Det stora skiftet är väl snarare bakluckans lutning, ska bli intressant hur det tas emot. En del på det här forumet tror ju att bilen kommer bli osäljbar pga det. Det tror inte jag.
Nä, kan nog sätta min högra arm på att 90 serien blir en succé.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Gorban
Lövet skrev:
Derank skrev:Tror inte bilförsäljningen av 90 serien kommer att hänga på en led blinkers, Vovo har inte varit den populäraste kombin i alla tider utan anledning..........
Tror inte heller riktningen för det manuella läget i automatlådan kommer påverka heller. Det stora skiftet är väl snarare bakluckans lutning, ska bli intressant hur det tas emot. En del på det här forumet tror ju att bilen kommer bli osäljbar pga det. Det tror inte jag.
De utländska recensioner jag läst nämner bakluckans lutning som positivt även om de också påpekar att lastutrymmet minskar. De flesta föredrar ändå den lutande bakluckan.

Intressant är också att utländsk press jämför S90/V90 rätt av med E-klass, 5-serien, A6 och Jaguar utan att tveka. Volvo har äntligen kommit in i finrummet och blivit premium på riktigt.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
fjohan82 skrev:Jag diggar blinkersen bak på nya Audi A4 som "klättrar" inifrån och ut när man blinkar... :-)-) Har för mig att fler Audi och någon BMW har detta.
Stämmer. Ford hade det dessutom redan från 1964 på Thunderbird. Dock med glödlampor.

/Håkan
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev:Vovo har inte varit den populäraste kombin i alla tider utan anledning..........
Vi får väl hoppas V90 kan följa upp succén med V70 och rusa upp till första platsen på försäljningslistan och hålla den i 15 år som V70 gjorde.
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]