Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:
POLVO skrev:Gillar också running board men tycker det är alldeles för dyrt, visst är det så att om man har
Luftfjädring så sänks bilen så att det ska vara lätt att ta sig in och ut ur bilen?
Yes, finns i menyn att aktivera om man har luftfjädring. För att underlätta i och urstigning. Det hjälper helt klart, men även med luftfjädring så skitar man ner byxorna med runningboards :wink:
Summa summarum..det är snyggt utan tvekan, men kanske inte alltid så praktiskt!
Undra hur man ska göra..knivigt val :???:
Roder skrev:Jag trodde ju runningboards var till för att man lättare skulle kunna kliva i och ur UTAN att smutsa ner byxbenet??
Så då har den motsatt funktion??
Man vågar kanske inte trampa på dem för man är rädd att skada dem
Är själv lite kluven till running board, men den är väl ändå gjord för att stå på?
Måste väl hålla för ett par 100kg antar jag.

Nu vet jag inte hur det ser ut eller är i verkligheten på XC90 men tanken är väl att man skall gå på den när man kliver i/ur bilen, då borde man inte smutsa ner byxorna.
Både Audi och BMW har löst problemet med smutsiga byxor bättre än Volvo. På dem går dörren hela vägen ner, förbi tröskeln, så när man öppnar är det rent, iaf om man tvättat ganska nyss.
Jag är nu helt övertygad. Blir det att Volvo ger mig en ny xc90 så blir de inte r-design. Stolarna på den är långt ifrån bekväm då sidostöden inte är justerbara. Klämmer ganska kraftigt i låren under långa resor.

Fått en my17 xc70 som lånebil medans dom har inne bilen på verkstan(för 10:e gången...). Och stolarna i den är ju verkligen som natt och dag i komfort.

Måste säga jag saknar gamla 5cyl diesel också...

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]