Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
volvojesus skrev:
larsbergman skrev:Hej! Är det någon som vet när Spotify appen till Volvo går att installera?
Nu finns Spotify appen tillgänglig för XC90 MY16 och 17, men ifall det är en MY16 så krävs det att bilen är uppdaterad till MY17 status med de allra senaste mjukvarorna i hela bilen, räkna med att själva mjukvaruuppdateringen tar minst en timma för verkstaden. Skulle även tro att de flesta verkstäder inte gör detta medan kunden väntar utan kunden måste lämna in bilen över dagen.
Vet du om detta kostar pengar eller ingår uppdateringar?
av Davajn
Jag har tid på torsdag för å uppgradera mjukvaran å få in Spotify. Återkommer hur det går.

Har dom mage å ta betalt för å uppdatera mjukvaran så försvinner premium stämpeln ännu längre bort i fjärran. Släpper dom en produkt med så mycket barnsjukdomar och problem så kan dom då ändå stå upp för sin egen produkt och bjuda på uppdateringarna.
Med det sagt så är jag rätt säker att dom inte tar betalt för detta. Det har dom då inte gjort på alla gånger min bil varit inne på verkstaden(många gånger...)
av symer99
Jag har idag varit på verkstaden och i samband med detta la man in senaste mjukvara med bl a Spotify. Dock har jag ännu inte lyckats logga in på mitt premiumkonto..:(, hoppas detta kommer igång snarast. Det (ser ut som) att man ska kunna lagra musik lokalt 1000-4000 låtar, låter mycket bra!
av OKOKOK
Måste man lämna in den för att få den uppdaterad?

(Den ksn alltså inte uppdatera sig själv)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av andreas 80
Nej man måste göra det hos verkstaden.
Skall dit nästa vecka i annat ärende och skall försöka få in denna uppdateringen också.

Ni som redan fått den, fick ni också "Användarprofiler" så man kan spara inställningarna per nyckel som alla andra modeller med keyless?
av volvojesus
OKOKOK skrev:Måste man lämna in den för att få den uppdaterad?

(Den ksn alltså inte uppdatera sig själv)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Först måste verkstaden ladda ner nya mjukvaror (MY2017) i hela bilen innan man laddar ner Spotify. Det finns ett 20-tal styrenheter i bilen och flera av dessa fungerar inte så bra om det är blandat gamla ÅM16 och nya ÅM17 mjukvaror. Jag skulle tro uppdateringen går på garanti eller courtesy uppgradering (gratis för kund). Jag har hört att det kan vara svårt att logga in på Spotify premium men jag skulle tro det handlar om handhavandefel eller att det finns blandat gamla/nya mjukvaror i bilen, eller att bilen inte har "sovit" en stund efter nedladdningen innan man startar upp Spotify för första gången.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
volvojesus skrev: Först måste verkstaden ladda ner nya mjukvaror (MY2017) i hela bilen innan man laddar ner Spotify. Det finns ett 20-tal styrenheter i bilen och flera av dessa fungerar inte så bra om det är blandat gamla ÅM16 och nya ÅM17 mjukvaror.
Det där brukar väl aldrig gå eller vara tillåtet att vara ladda mjukvara från en annan årsmodell i en annan årsmodell av hårdvara (bil) .

Det kommer väl vara My16 mukvara i ny version med Spotify support man laddar. Eller ?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Nej många av styrenheterna stödjer my17 mjukvara rakt av. Så det är helt riktigt samma som de nya bilarna byggs med.

Dock finns en hel del beroenden som gör att man måste ladda flera enheter samtidigt.
av Davajn
Hämtat min nu efter uppdateringen och ingen Spotify. Fanns inte heller i app listan i det nya "Download Center" som kommit.
Försökte ladda hem någon en Volvo ID app & Väder app när jag var hemma och uppkopplad mot det trådlösa nätverket. Kraschar direkt och blir felmeddelande. Ska förbi Volvo imorgon och kolla om dom luskat ut varför inga appar går att ladda hem, samt vars spotify har tagit vägen.

Olika förarprofiler finns nu dock samt har dom gjort några små visuella ändringar. Blev lite fulare när dom kladda dit "cleanzone" ovanför fläkten längst ner i skärmen.

Hade också hoppats att dom fixat så man kunde ställa in startläge på bilen (Eco/Comfort/Dynamic) men inte det.
Samt har dom inte heller fixat automatiken för stolsinställningarna. Utan man måste fortsatt ha dörrarna öppen för att endast behöva klicka en gång på minnesknappen. Stänger man dörren måste man hålla inne knappen hela tiden.
Jag vet att det är småpetitesser, men det vore bekvämt och fint om dom hade ordnat upp det! Kanske kommer i framtiden :)
av Gorban
Davajn skrev: Samt har dom inte heller fixat automatiken för stolsinställningarna. Utan man måste fortsatt ha dörrarna öppen för att endast behöva klicka en gång på minnesknappen. Stänger man dörren måste man hålla inne knappen hela tiden.
Jag vet att det är småpetitesser, men det vore bekvämt och fint om dom hade ordnat upp det! Kanske kommer i framtiden :)

Det här med stolsinställningen är troligtvis en säkerhetsfråga. Om någon har ställt in en extrem position på stolen så är det ju inte så bra om stolen rör sig själv samtidigt som man kör.
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]