Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
poseidon skrev:Citat AMS; "Volvo V90 är fem centimeter lägre än V70"

WTF?
Jag tycker redan V70 är låg så hoppas dom har löst det på nå sätt så den inte kommer kännas trång och kliva in och ur.
av Amli
I princip samma höjd som en A6 eller 5-serie mao.

Det råder ingen som helst tvekan om vilka modeller Volvo kollat extra mycket på när V90 har tagits fram.
av masaba
na96gen skrev:
rosenlorden skrev:Nån påläst som gissningsvis vet om det är möjligt att få in 2 framåtvända barnstolar och 1 bakåtvänd i baksätet? :D
Då bilen är bredare än V70 så kommer det gå än bättre, kört länge med framåtvända på sidorna och bakåtvänt i mitten. Men jag kan rekommendera de integrerade.
Tittar man på storleksskisserna som jämför V70 och V90 på Teknikens Värld så är faktiskt baksätet smalare i V90 än V70. 1420mm i V90 jämfört med 1434 i V70. Vet inte om jag vågar lite på siffrorna än men stämmer de så är det förvånande att de gjort baksätet smalare.

http://teknikensvarld.se/wp-content/upl ... -volym.jpg

Källa:
http://teknikensvarld.se/volvo-v90-offi ... bi-263275/

Jag har behov av att klämma in 3 framåtvända barnstolar och det skulle vara ett klart minus för mig om baksätet är smalare även om det säkert skulle gå med lite våld (särskilt med de integrerade barnstolarna).

/Martin
Användarvisningsbild
av VolvoB20
crumpets skrev:sorsj varje gram är värt massor vid utveckling av en bil. Drar du ner tanken med 20l kan du dra ner vikten bilen certas med med ca 16. Det är alltså billigaste sättet att kapa vikt på bilen, att dra ner vikten med motsvarande genom att införa lättmetaller och kolfiber osv. är svindyrt.
Visst, men det är ju mest en prio fråga, man krymper tanken och sparar några kilo, sen hänger man på 100 kg bling-bling och styling här och där.

Ska man gå premium så är ju alltid flärd och utseende mycket viktigare prio än funktion och praktiskhet.
Användarvisningsbild
av GustavE
Idag var man ledig, man klev upp extra tidigt och hade längtat länge efter att få åka och kolla på V90 på Showroom i Stockholm. Men för säkerhets skull (och som tur var skulle det visa sig) gick jag in och kollade på showroomets facebooksida och vad möts man av: Stängt 11-23 feb
Det var ju faan, men man får väl åka dit nästa vecka istället då tänkte man. Sen såg man mer info längre ner: visas hos oss från den 15 mars eller vad det var.
Så tråkigt! :(
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]