poseidon skrev:Citat AMS; "Volvo V90 är fem centimeter lägre än V70"Jag tycker redan V70 är låg så hoppas dom har löst det på nå sätt så den inte kommer kännas trång och kliva in och ur.
WTF?
Moderator: Moderatorer
poseidon skrev:Citat AMS; "Volvo V90 är fem centimeter lägre än V70"Jag tycker redan V70 är låg så hoppas dom har löst det på nå sätt så den inte kommer kännas trång och kliva in och ur.
WTF?
na96gen skrev:Tittar man på storleksskisserna som jämför V70 och V90 på Teknikens Värld så är faktiskt baksätet smalare i V90 än V70. 1420mm i V90 jämfört med 1434 i V70. Vet inte om jag vågar lite på siffrorna än men stämmer de så är det förvånande att de gjort baksätet smalare.rosenlorden skrev:Nån påläst som gissningsvis vet om det är möjligt att få in 2 framåtvända barnstolar och 1 bakåtvänd i baksätet? :DDå bilen är bredare än V70 så kommer det gå än bättre, kört länge med framåtvända på sidorna och bakåtvänt i mitten. Men jag kan rekommendera de integrerade.
crumpets skrev:sorsj varje gram är värt massor vid utveckling av en bil. Drar du ner tanken med 20l kan du dra ner vikten bilen certas med med ca 16. Det är alltså billigaste sättet att kapa vikt på bilen, att dra ner vikten med motsvarande genom att införa lättmetaller och kolfiber osv. är svindyrt.Visst, men det är ju mest en prio fråga, man krymper tanken och sparar några kilo, sen hänger man på 100 kg bling-bling och styling här och där.