Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Stötig är mitt minsta bekymmer, kör idag 225/35/19 samt sänkfjädrar på min V50 så det blir nog inte mycket hårdare gång än så. ;)

Längden på V90 är garanterat en vanesak, men säg det till frugan som knappt vill köra sin fars V70 pga rymdskeppsstorlek. :D
Användarvisningsbild
av fjohan82
snoddasD5 skrev:XC60 är ju en av volvos bilar som har kortas hjulbas. Kortare än V70 så det är en stötig bil
Låter som att XC60 nästan kräver Four-C för att få komfort...
Användarvisningsbild
av Derank
XC60 är grymt komfortabel på 17 & 18" utan four C,har kört både med Four C normallt chassi och sportchassie och jag tyckte inte det var värt 16k för four C, och jag valde sportchassie, bilen kändes mycket stabilare i högre farter tillsammans med den proggresiva servon.

Men smaken är som baken, och det finns nog ett alternativ för alla
Användarvisningsbild
av grillchips
Självklart är smaken som baken, om vi får som vi vill och plockar hem en XC60 så blir det 20" på sommaren, det klär en XC60 bra, samt sportchassi och rent av coils. Men det är en annan historia.
Användarvisningsbild
av bjornw
Är inne på tredje XC60n men den första med 4C. Jag tycker det blir en helt annan bil med det tillvalet. Mycket mognare och lugnare gång samtidigt som den är stabilare i alla farter. Den varken nickar eller kränger som de utan gör samtidigt som den fjädrar mjukare. Dynamiken i dämpningen är oslagbar med 4C, bättre än luftfjädringen i XC90 som jag tycker har en stötigare och mindre harmonisk gång på speciellt dålig väg.

Annars är väl hela nya 90-serien fräschare och modernare på det mesta. Nästa bil blir nog en V90CC i väntan på nya XC60.
av ansjo
grillchips skrev:Självklart är smaken som baken, om vi får som vi vill och plockar hem en XC60 så blir det 20" på sommaren, det klär en XC60 bra, samt sportchassi och rent av coils. Men det är en annan historia.
Prova en original xc60 med 20", det räcker länge. Som att köra en gokart, och jag är idag glad att jag inte tog sportchassi pga avrådan från min säljare :-)-).
Användarvisningsbild
av grillchips
ansjo: Det kommer jag absolut att göra. Kör som sagt med 19" (well, inte just nu, vinterdäcken är ju på) och sänkfjädrar på min V50 och det blev en helt ny bil i körkänsla och hantering. Nu försöker jag bara vänja mig vid tanken av att nästa bil blir en automatare... :lol:
av Amli
ansjo skrev: Prova en original xc60 med 20", det räcker länge. Som att köra en gokart
Du har uppenbarligen aldrig kört en gokart. Eller en sportig bil för den delen ;-//
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag får nog hålla med Amli här...

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]