Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
Ned1: Tack! Med momentum känns som man får en bra grund. Jag har inte beställt men fick att ev. de första levereras v.35. Jag är dock ute efter V90 men S90:ins utrustning kan man se lite mer vad allt kommer kosta totalt.

Hoppas på att få offert imorgon på en S90.
av Daniel73
Nu går det att bygga S90 i konfiguratorn.

Känns dyrt även om man räknar med 10% prutmån
550000kr för en D4 med lite extra.
av snejkaj
fjohan82 skrev:
snejkaj skrev:
ned1 skrev:Mackan
Klimatpaket- Baksätesvärmare, programerbar motorvärmare och rattvärme

Leverans V33-34
Väldigt synd det där med leverans. Måste nog köra på Merca E klass. Behöver en bil senast V25
Tänk på att merca kör med led-strålkastare utan spoling och utan värmetrådar... Mina snöade igen hela tiden när jag hade MB med led-strålkastare. Gå inte på det där om att dom har testat i vindtunnel och att snön inte ska fastna.. Det gör den!
De har visst spolning: http://www.bytbil.com/Object/LargeImages/uvwr6wvg

När jag beställde fanns det inte ens som tillval till E och C. Man kan ju hoppas att dom har infört spolning igen, eftersom det är tämligen värdelöst i svenskt klimat utan :???:
Användarvisningsbild
av poseidon
NÄr kommer Summum som paket? När jag byggde D5 AWD momentum med lite teknikpaket osv så hamnar jag lätt över 500 tkr. Det känns dyrt om jag jämför med vad XC70 jag har idag kostade i höstas. Känns bra att det är minst 2 år tills jag skall byta bil. Då har det säkert lite fler erbjudanden osv.
Ja, Dyrt blir det även om man är hyfsat sparsam med utrustningen. 14k för VOC och värmare, galet dyrt.
Manuell finns inte med när man väljer D4 så jag antar på någon miss i konfiguratorn.

T5:an verkar ha bäst grundutrustning sett till pris men då endast med automat...
Användarvisningsbild
av snoddasD5
poseidon skrev:NÄr kommer Summum som paket? När jag byggde D5 AWD momentum med lite teknikpaket osv så hamnar jag lätt över 500 tkr. Det känns dyrt om jag jämför med vad XC70 jag har idag kostade i höstas. Känns bra att det är minst 2 år tills jag skall byta bil. Då har det säkert lite fler erbjudanden osv.
Du kan inte jämföra vad du gav för din xc70 i höstas jämför vad en ny xc70 kosta när den kom nu har ju v70 å xc70 sålts billigt för dom vill få iväg sitt lager.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag tycker också det verkar som T5 Momentum för 364900:- är det som blir rimligast. Några måsten saknas dock:

-Business Advanced för 4900:-
-Klimatpaket med värmare, 8900:-
-Volvo On Call 4900:-
-Vinterhjul, hittar inga priser men ligger väl omkring 12.000:-
-Dragkrok, 11900:-

Där har vi passerat 400.000:- Skulle man få 5% rabatt blir det 380.000. Billigare än 5-serie trots allt.

Då saknas bland annat detta: AWD, metalliclack, Strålkastare Dynamic LED, Spoiler på bakluckan, läderklädsel, dynförlängare på framstolarna, interiört belysningspaket, textilmattor, svart innetak. Och en del annat som tillhör livets nödtorft :wink:
Användarvisningsbild
av V9097
Mackan_GBG skrev:V9097: Precis mina tankar om utrustning. Sen att inte glömma vill man iaf ha halvskinn, 5900kr till...
Och integrerade slutrör förhöjer ju utseendet rät rejält, det kostar 8000:- eftersom man måste betala både frö färganpassad diffusor och integrerade slutrör... 5550:- + 2450:- (men inget av tillvalen går att ta var för sig)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Letar original gummimattor till V70 -04 och textil[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.