- ons 20 jan 2016, 15:54
#1039963
Gällande premium hos BMW och Audi så har jag bara följande att tillägga. Jag kör BMW idag men var inställd på Audi först. Dock blev jag och min kollega totalt ignorerade av Audihandlaren och det tog två veckor innan vi fick någon offert som dessutom saknade viss utrustning. Två dagar efter offerten fick jag ett telefonsamtal där de frågade om jag var redo att lägga en beställning ifall jag inte hade något att ändra på offerten. Behöver jag tillägga att det inte blev någon Audi. Istället köpte vi varsin X3:a som det är dags att byta ut inom kort. Gällande verkstadsbesök och BMW så fick jag förra sommaren en del problem med obalans i bilen vilket resulterade i 3 besök och 5 bytta sommardäck samt en räkning på 16000:-. Det var tydligen ett däck som strulade varför de bytte 5. Högst oklart med andra ord. Servade bilen nyss och två dagar efter lyser lampan att den måste på service och byta bromsvätska eftersom tiden är ute. Det känns ju som premiumservice att missa det. När jag är i Dalarna och sätter på radio P4 så står det att jag lyssnar på Radio Kalmar. Är jag i Uppsala står det Skaraborg men inte alltid. Är jag i Stockholm så står det dock oftast Stockholm tack och lov för det är här jag kör mest. En annan kollega kör Lexus och där känns det faktiskt som om det är Premium hela vägen. Alltid fin lånebil. Bilen lämnas alltid urstädad och nytvättad efter service och bemötandet är rakt. Man betalar såklart vad man får för också och det ligger ju i sakens natur. Premium är väldigt sällan gratis.
xc2015 skrev:Premium innebär inte att man har några dyra bilar i sin katalog - det har alla märken mer eller mindre. Premium handlar om hur man tar hand om sina kunder och den totala upplevelsen kring bilen. Volvo är inte där på långa vägar, de har tagit första steget och tagit fram några bilar som är dyrare men det finns ingen i deras organisation idag som kan ta hand om köpare av bilar från 800 och uppåt.Jag håller med dig om att Premium innefattar hela upplevelsen där eftermarknaden med service och annat är en väldigt central del. Volvo är ett volymmärke i Sverige och självklart är det svårare då att få till den där extra personliga känslan som premium är. Man är dock på väg i rätt riktning.
Gällande premium hos BMW och Audi så har jag bara följande att tillägga. Jag kör BMW idag men var inställd på Audi först. Dock blev jag och min kollega totalt ignorerade av Audihandlaren och det tog två veckor innan vi fick någon offert som dessutom saknade viss utrustning. Två dagar efter offerten fick jag ett telefonsamtal där de frågade om jag var redo att lägga en beställning ifall jag inte hade något att ändra på offerten. Behöver jag tillägga att det inte blev någon Audi. Istället köpte vi varsin X3:a som det är dags att byta ut inom kort. Gällande verkstadsbesök och BMW så fick jag förra sommaren en del problem med obalans i bilen vilket resulterade i 3 besök och 5 bytta sommardäck samt en räkning på 16000:-. Det var tydligen ett däck som strulade varför de bytte 5. Högst oklart med andra ord. Servade bilen nyss och två dagar efter lyser lampan att den måste på service och byta bromsvätska eftersom tiden är ute. Det känns ju som premiumservice att missa det. När jag är i Dalarna och sätter på radio P4 så står det att jag lyssnar på Radio Kalmar. Är jag i Uppsala står det Skaraborg men inte alltid. Är jag i Stockholm så står det dock oftast Stockholm tack och lov för det är här jag kör mest. En annan kollega kör Lexus och där känns det faktiskt som om det är Premium hela vägen. Alltid fin lånebil. Bilen lämnas alltid urstädad och nytvättad efter service och bemötandet är rakt. Man betalar såklart vad man får för också och det ligger ju i sakens natur. Premium är väldigt sällan gratis.
Saab 900i -84
Saab 9000i 2.0 - 90
Volvo XC70 - 01
Volvo V70 2.5T - 04
Volvo V70 D5 awd - 07
Volvo XC60 D5 AWD - 10
BMW X3 2.0D - 13
Saab 9000i 2.0 - 90
Volvo XC70 - 01
Volvo V70 2.5T - 04
Volvo V70 D5 awd - 07
Volvo XC60 D5 AWD - 10
BMW X3 2.0D - 13