Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Mmm såg också det, hoppas att Volvo är med på detta annars behöver han nog inte åka till jobbet på måndag
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hehe smart snubbe!! :) Han ska nog vara glad om han bara förlorar jobbet. Tror absolut det blir en hit även om de gjort lastutrymmet mindre.
Användarvisningsbild
av P210
Ur artikel;
"Bakluckan kommer förmodligen att bli V90:s stora snackis, framför allt den övre halvan som rymmer bakrutan. Den sluttar märkbart framåt till skillnad mot hur det har sett ut på de tre generationer V70 som sett dagens ljus sedan 1997. Denna ”sportiga” framåtlutande lösning stjäl så klart lastutrymme, men då ska vi ta med i beräkningarna att V90 är omkring 496 centimeter lång, det vill säga hela 15 centimeter längre än dagens V70. Med andra ord kan vi misstänka att de 575 liter bagage som V70 rymmer överträffas i V90."
Vet inte om någon av "gissningarna" lyckades bättre än det slutliga resultatet, förmodligen ligger formgivningen i linje med tidens "sportighet"
Bild
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V60T3 skrev:Påminner lite om första läkta bilden på V70 i oktober 2006..

Bild
haha ja, kommer ihåg det. Gillar det fortfarande inte!
Användarvisningsbild
av volvonerd
Angående utrymme och sluttande bakruta så noteras i texten:
Denna ”sportiga” framåtlutande lösning stjäl så klart lastutrymme, men då ska vi ta med i beräkningarna att V90 är omkring 496 centimeter lång, det vill säga hela 15 centimeter längre än dagens V70. Med andra ord kan vi misstänka att de 575 liter bagage som V70 rymmer överträffas i V90.
Användarvisningsbild
av grillchips
Några centimeter längre i all ära, men det är ju det boxiga utrymmet i V70 som gjort den till en packåsna som heter duga. Med V90 lär man alltså inte bara kunna nöja sig med att luckan går igen, man måste ta hänsyn till rutan i första hand.
Som kuriosa gjorde en gammal kollega en tabbe med en jobbkärra där bakrutan sluttade. Han hivade in en stor tjock glasskiva mellan sätena (den stod alltså på långsidan i bilen) och den var såpass lång att att den preciiiis kom innanför bagageluckelisten (i nedre kant), glad i hågen att han lyckats lyfta in den själv då vi andra inte ville hjälpa till men gärna tittat på så slänger han igen luckan.
Glassplitter överallt. I överkant slog ju glasskivan i bakrutan, men i övrigt så var den ju faktiskt inne. :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34
D4 VEA dricker olja

Bläddrar du ner till bilderna i detta inl&aum[…]

Ok, tack för svar! Då skall jag googla[…]

Jag handlar numera på www.trodo.se. Där[…]

Läckage kylarvätska

Men jag kan leta vidare lite och se om jag hitt[…]