- lör 09 apr 2016, 08:23
flanders88 skrev:Ja, jag menar provvagnar som har haft Powerpulse när vi kunnat stänga av det.Hej! Du tolkade mig helt rätt, ursäkta otydligheten. :D Man får ju ett litet gotte-paket även andra fälgar. Är mycket nyfiken på powerpulsen. Är det en härlig känsla eller vad skulle du kunna säga om den?
Den funktionen finns inte i produktion.
Jag hoppas jag tolkar dig rätt när du frågar om Powerpulse är värt 40 kSEK att du menar skillnaden mellan en D4 och en D5.
För de 40 kSEK får du ju inte bara mer hästkrafter (235 hk mot 190 hk) och Powerpulse, utan också AWD vilket ju brukar kosta 20 kSEK separat annars.
Tyvärr har jag inte kört någon S90/V90 med D4 ännu, däremot D5 AWD.
Om du funderar på fyrhjulsdrift, vilket ju då skulle kostat dig 20 kSEK (ja jag vet att D4 inte finns med AWD, men bara för att bygga upp mitt case), då skulle jag säga att de ytterligare 20 kSEK för att få en D5 istället för en D4 är värt det.
Men om du inte har något större behov av fyrhjulsdriften så skulle jag nog ta en D4.
Jag är väldigt nöjd med min V60 D4 även om det såklart (nästan) alltid är roligare med mer hästkrafter och vridmoment. :)