Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
tunnis skrev:Att behöva ansluta med sladd låter ju gammaldags. Är det lika illa i andra bilmärken eller är det bara Volvo som inte fixar detta via blåtand?
Är Apple som inte klarar att fixa en trådlös lösning.
Användarvisningsbild
av sura56
GustafSmåland skrev:Det ingick i en mjukvaruuppdatering som släpptes någon gång i november-december. Men det verkar som om det kostar pengar numera, i alla fall vid nybeställning.

Jag har inte använt det särskilt mycket, mest för att jag är lite lat och det blir ett extramoment att koppla telefonen till en sladd när jag hoppar in i bilen. Annars kopplar ju telefonen upp sig automatiskt via Blåtand när bilen startas.

Spotify är behagligare att använda via carplay, men andra appar såsom exempelvis storytel,fungerar inte utan måste startas via telefonen även i carplayläge.
Samma här, provade det en gång samma dag som uppdateringen gjordes.
För krångligt att ta fram mobilen varje gång och koppla in en kabel och ha mobilen liggandes i mittkonsolen.
Sen glömmer man mobilen när man går ut bilen.
Användarvisningsbild
av volvonerd
Hmm...fast för att spela Spotify eller Apple Music behöver man ändå ta fram telefonen ur jackfickan och plugga in den med sladd? Eller lirar det via bluetooth om man inte använder CarPlay menar ni?
av GustafSmåland
Annars kör man spotify, storytel etc. via blåtand ja. Och är telefonen parkopplad så hittar bilen den automatiskt. Så jag tycker det är smidigare.
av Kneecap
tunnis skrev:Att behöva ansluta med sladd låter ju gammaldags. Är det lika illa i andra bilmärken eller är det bara Volvo som inte fixar detta via blåtand?
Samma på Android Auto. En av anledningarna är att om du har telefonen uppkopplad och arbetandes hela tiden så drar den rätt rejält med batteri.. Jag ser dock inte det som ett större problem..
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]