Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Amli skrev:
sura56 skrev:
NorskDrive skrev:Hvor stor forskjell ble det?
Og hva merker du mest forskjell? Forbruk,Moment eller toppeffekt?
Den växlar snabbare, men ändå mjukt.
Att det är ett högre moment känns tydligt vid acceleration.
Bättre (snabbare) gasrespons.
Förbrukning kollar jag aldrig på mina bilar.

Med risk för att låta negativ, låter bara som ett sportläge på automatlådan. Är det någon faktiskt skillnad i prestanda? På pappret i det ju knappt det i alla fall.
Ungerfär så ja, och sportläget har blivit ett "sportsport" läge :)
Någon större skillnad tidsmässigt är det ju inte, men det upplevs så varje fall.
av Amli
Då blir min nästa fråga, vill man det på en modell som XC90? Uppenbarligen några i alla fall :)
Personligen skulle jag absolut inte vilja att motorn/drivlinan blir mer "på". Däremot lite extra (välbehövligt) vrid och kraft genom hela registret låter bra.
XC90_Executive skrev:Skillnaden märks. Känns lite mer kraftfull och växlingarna går ännu snabbare! :D
Det gillar vi. V60 D5 VEA FWD får samma effekt med Polestar. Den borde bli mycket trevlig på landsvägen.
Amli skrev:Då blir min nästa fråga, vill man det på en modell som XC90? Uppenbarligen några i alla fall :)
Personligen skulle jag absolut inte vilja att motorn/drivlinan blir mer "på". Däremot lite extra (välbehövligt) vrid och kraft genom hela registret låter bra.
Det var det jag upplevde som det bästa med polestar på min xc60 T6 awd, att motorn blev mer på, istället för en rask direktörsräcer blev det en riktig räcermotor. Men smaken är ju olika.
Fick min D5 optimerad i förrgår. Mycket nöjd hittills. Bilen känns absolut rappare och jag får vänja om gasfoten när/om jag vill mjukköra! Intrycket lika för Comfort, Dynamic och Eco-lägena. Har inte testat Off Road.
Så fick det bli

Bild
Tycker det ser ut som bröstet på en general ;) Amerikanerna kanske gillar det med många små märken :)
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]