Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
XC90_Executive skrev: allt syns som gör att jag inte väljer svart. Jag har valt vit med nappaläder i amber och svart innertak.
- Nä, för på en vit syns ju ingenting - vi har vinter i det här landet också.. :wink:
Bild
..jag tar hellre lite frömjöl o vattenfläckar på en svart, det syns inte på tre meters håll..
En bil av den XC90:s kaliber ska va mörk, om inte svart så Magic blue eller Osmium/Saville grey.
Påven hade passat i en vit XC90 - annars vet jag inte ??:-/
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag menar inte att skiten syns, utan att om bilen är lite dammig och jag råkar snudda vid den så blir det repor som syns helatiden och måste poleras bort. Det blir det givetvis även på en vit, men det syns inte :wink:

Har haft många nya Volvobilar och svart leder ligan utan konkurrens. :) Haft tre vita bara, så vit ligger fortfarande kvar på ordern. Men kan ändra den fram till 17 december, så har lite betänketid! :wink:
av Dawi
Osmium grey är riktigt snygg, lite som electric silver, men "utan silver" om man är allergisk mot silverfärgade bilar. Själv har jag valt Bursting Blue, antagligen galet men den kommer i alla fall att bli ganska ensam på stan om färgen........ Det som ligger närmast för mig är annars osmuim grey som sagt. Den skiljer sig lite från mängden utan att sticka ut för mycket.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Såg en Osmium grå XC90 live för första gången idag. Mycket snygg färg! Blir lite sugen att byta till den, tror det hade varit snyggt tillsammans med Amber-läderklädseln.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vit verkar bli en vanlig färg på XC90 har sett några stycken i det, sen är ju vit färg på bilen den enda som är gratis. Tycker bilen är snygg oavsett vilken färg man har på den. ;)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Dom flesta jag har sett har varit onyx svart eller vita, just därför börjar jag ångra mig :wink:

Ember svart hade varit snyggt med amber-klädseln också eftersom Ember skiftar i bärnsten-nyans (vilket ju även klädseln är färgad i).

En av de få fördelarna med att T8 är försenad är att jag kan se färgerna live och vela lite till. :wink: Sista ändringsdag är 2015-12-10.
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]