Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
XC90_Executive skrev:En tom knapp utan funktion går ju inte :wink:

Fast T8an är inte helt fullmatad. Det finns helt enkelt för jäkla mycket grejer att välja till. 1,1 miljon skulle vara ganska svårmotiverat tycker jag :wink:
Är du delägare i Volvo Bild?
Användarvisningsbild
av Olle.H
Då undrar jag bara om jag kan ha sån tur att det är homelink i den innerbackspegel med kompass som jag beställt till min XC90 och som levereras 4 juni. Är väl tyvärr önsketänkande bara. När jag beställde bilen fanns inte homelink som alternativ!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Håller tummarna! Du får gärna meddela om den har det eller ej. För isåfall slipper jag beställa den för installation på verkstan! :D
Användarvisningsbild
av volvonerd
Enligt säljare så skall HomeLink ingå som standard i Sverige, finns nämligen inte att beställa vare sig från fabrik eller som eftermonterat tillbehör (backspegeln med kompass är tillbehör, men även backspegeln utan ska alltså ha HomeLink). Kan stämma eftersom det i manualen står att det är tillbehör för "vissa marknader".

Någon som fått sin kärra som kan bekräfta att det sitter tre knappar under backspegeln?
Bilagor
HomeLink.png
HomeLink.png (274.79 KiB) Visad 606 gånger
av JimmyK
volvonerd skrev:Enligt säljare så skall HomeLink ingå som standard i Sverige, finns nämligen inte att beställa vare sig från fabrik eller som eftermonterat tillbehör (backspegeln med kompass är tillbehör, men även backspegeln utan ska alltså ha HomeLink). Kan stämma eftersom det i manualen står att det är tillbehör för "vissa marknader".

Någon som fått sin kärra som kan bekräfta att det sitter tre knappar under backspegeln?
Nepp finns inte, hämtat min xc90 Inscription idag.
av JimmyK
JimmyK skrev:
volvonerd skrev:Enligt säljare så skall HomeLink ingå som standard i Sverige, finns nämligen inte att beställa vare sig från fabrik eller som eftermonterat tillbehör (backspegeln med kompass är tillbehör, men även backspegeln utan ska alltså ha HomeLink). Kan stämma eftersom det i manualen står att det är tillbehör för "vissa marknader".

Nepp finns inte, hämtat min xc90 Inscription idag.
Här kommer bild på spegeln, jag har inte beställt inbyggd kompass
Bilagor
image.jpg
image.jpg (522.77 KiB) Visad 536 gånger
Användarvisningsbild
av Olle.H
Då kan jag som beställt kompass hoppas lite till. Dock har nu leverans flyttats från v23 till v25
Användarvisningsbild
av volvonerd
Uppdaterad info från Volvo Cars Sweden: HomeLink är separat tillbehör, kostar 4 000 riksdaler. Osäker på om det är eftermontering eller ej för jag fick ej någon utförligare info. Så då får man ställa sig frågan om det är värt 4 pengar att slippa fjärrkontrollen eller appen i telefonen varje gång man skall öppna eller stänga...

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]